fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Od soboty McDonald wyśle frytki kurierem z UberEats

Bloomberg
Od początku lipca mieszkańcy Warszawy będą mogli zamawiać jedzenie w McDonaldzie na wynos. Współpraca z Uberem dotyczy tylko stolicy.

Już trzy tygodnie temu zapowiadaliśmy powrót restauracji McDonald's do wysyłania BigMaców czy McWrapów do domów i biur swoich klientów. Wcześniej w Polsce korzystali z kurierów polskiej firmy PizzaPortal. Od 1. lipca klienci 23 restauracji z kilku dzielnic Warszawy, Śródmieścia, Ursynowa, czy Pragi Południe, będą mogli zamówić posiłki na wynos, które dowiezie im UberEats. Za dowóz jednak przyjdzie im dopłacić dodatkowo.

McDonald zapowiadał te zmiany już w marcu, gdy ogłosił nową globalną strategię. Firmy podpisały globalną umowę o współpracy, testy zaczęły się w Stanach Zjednoczonych. Steve Easterbrook, prezes całej sieci, zapowiadał, że pod koniec czerwca fastfood z dowozem będzie oferowany w 3,5 tys. restauracji. McDonald wprowadził kilka innowacji do swoich tradycyjnych sposobów składania zamówień. – W tym roku zakończyliśmy w całej Polsce proces wprowadzania do restauracji multimedialnych kiosków zamówieniowych – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's Polska. – Od kilku miesięcy w niemal wszystkich naszych lokalach działa usługa personalizacji składu wybranych burgerów – dodaje.

- Cieszymy się, że McDonald's dołącza dziś do grona niemal 400 partnerów restauracyjnych dostępnych w aplikacji UberEATS w Warszawie – mówi Krzysztof Radoszewski, dyrektor generalny UberEATS. Rynek gastronomiczny w Polsce rośnie szybko, w ubiegłym roku jego wartość sięgała 32,7 mld zł, według raportu GfK, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęstszym powodem do odwiedzania punktów gastronomicznych ma być wychodzenie z przyjaciółmi, spora część klientów odwiedza je spontanicznie i popularność takich właśnie wizyt – rośnie z roku na rok. Analitycy spodziewają się, że rosnąca oferta dostaw przyczyni się do rozwoju rynku gastronomicznego, ponieważ poprawi jego dostępność. Ponad jedna czwarta klientów lokali gastronomicznych zamawiała potrawy za pośrednictwem telefonu lub Internetu - to o 6 proc. więcej niż w 2015 r. Najczęściej zamawiali przez internet klienci pizzerii.

UberEats to nie jedyny portal, oferujący dostawę żywności i zamawianie za pomocą aplikacji lub portalu internetowego. Nad Wisłą działają już polskie portale pyszne.pl, wspomniany pizzaportal, działający w okolicach Krakowa Lunching.pl, czy rozwijający się na razie w Warszawie startup MystrEAT.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA