W ramach pierwotnej oferty publicznej (IPO) JDE Peet's, właściciel, marek kawy, L'OR, Jacobs, Douwe Egberts,. Senseo, Tassimo, Moccona, Kenco, Pickwick, Pilao i Peet's Coffee pozyskała w piątek 2,25 mld euro, a 20 banków związanych z organizacją debiutu zainkasuje 59,8 mln dolarów honorariów, w tym globalni koordynatorzy BNP Paribas JP Morgan i Goldman Sachs po 6,2 mln — oceniła firma Refinitiv.
Duże zainteresowanie inwestorów w rodzaju Quantum Partners George Sorosa skłoniło JDE do przyspieszenia wejścia na giełdę spodziewanego w czerwcu. Rosnący popyt i wirtualny marketing okazały się skuteczniejsze od tradycyjnej formy prezentacji kandydata, roadshow, pozwalając inwestorom oszczędzić czas i otwierając w przyszłości możliwość zmian w trybie sprzedaży akcji w ramach IPO.
Doradzający przy tej operacji zaczęli zachęcać inwestorów już na początku roku, przed pojawieniem się w Europie pandemii, która wszystko zahamowała — Pozytywna reakcja inwestorów dała nam pewność, że pojawi się dostateczny popyt na akcje w rozsądnej cenie, nawet w nadzwyczajnych okolicznościach — powiedział Reuterowi przedstawiciel jednego z banków uczestniczących w operacji.
Przygotowania nabrały tempa w ostatnich 3 tygodniach, wirtualne prezentacje (roadshows) zakończyły się w ciągu 72 godzin zamiast podróży członków kierownictwa na spotkania z inwestorami w eleganckich hotelach na świecie. Rozmowy z nimi i z analitykami odbywały się poprzez Webex albo inne platformy technologiczne, bo doradzający uruchomili specjalne linie dla inwestorów. W największej konferencji uczestniczyło 150 chętnych.
Wszystko zaczęło się w grudniu 2019, gdy Jacobs Douwe Egberts (JDE) ogłosiła o połączeniu się z Peet's Coffee w światowego lidera o dominującej pozycji w ponad 20 krajach i o zamiarze rozważenia debiutu giełdowego Połączona grupa jest obecna w ponad 140 krajach, osiąga obroty 7 mld euro. JDE istnieje od ponad 265 lat oferując paczkowaną kawę i herbatę. Peet's założył w 1966 r. w Berkeley Alfred Peet zaczynając od importu najlepszych ziaren, ich ręcznego prażenia i przygotowywania napojów. Obecnie gotowe napoje (RTD) tej firmy są dostępne w 15 tys. sklepów spożywczych w Stanach.