Pomyłka restauracji z winem. Kosztowny błąd przerobili na spory zysk

Restauracja w Wielkiej Brytanii przez pomyłkę zaserwowała gościowi butelkę wina kosztującą 4,5 tys. funtów, zamiast zamówionego Bordeaux wartego 260 funtów.

Aktualizacja: 18.05.2019 15:02 Publikacja: 18.05.2019 10:03

Pomyłka restauracji z winem. Kosztowny błąd przerobili na spory zysk

Foto: AdobeStock

Gość restauracji Hawksmoor w Manchesterze otrzymał do kolacji butelkę Chateau le Pin Pomerol 2001 kosztującą 4,5 tys. funtów, ale klient zamówił wino warte ułamek tej ceny Bordeaux 2001.

Szefowie restauracji na Twitterze skomentowali incydent: „Do naszego klienta, który ubiegłej nocy przez pomyłkę otrzymał Chateau le Pin Pomerol 2001, warte 4,5 tys.— mamy nadzieję, że dobrze się bawiłeś!". "Do członka załogi, który się pomylił. Rozchmurz się! Pomyłki się zdarzają, a my i tak cię kochamy!"

Tweet szybko został rozpowszechniony, do czego przyczynił się także znany na Wyspach dziennikarz Piers Morgan.

Pozytywna reakcja restauracji na złe wieści w połączeniu z retweetami pomogła zamienić stratę finansową w marketingowy majstersztyk. Jennifer Glass, prezes firmy konsultingowej Business Growth Strategies, powiedziała portalowi CNBC, że pomyłka warta 4,5 tys. funtów dzięki mediom społecznościowym przerodziła się w wielomilionową reklamę. Porównała tę sytuację, z zyskiem Starbucksa na wpadce twórców serialu "Gra o Tron".

Główny bohater pomyłki nie został poinformowany o błędzie restauracji. Jeden z użytkowników twittera, podający się za "tego" klienta Hawksmoor przyznał dowcipnie, że "nic nie wie o 4,5 tys. funtów, ale było miło, gdy dodał do wina lemoniadę i kostki lodu".

Gość restauracji Hawksmoor w Manchesterze otrzymał do kolacji butelkę Chateau le Pin Pomerol 2001 kosztującą 4,5 tys. funtów, ale klient zamówił wino warte ułamek tej ceny Bordeaux 2001.

Szefowie restauracji na Twitterze skomentowali incydent: „Do naszego klienta, który ubiegłej nocy przez pomyłkę otrzymał Chateau le Pin Pomerol 2001, warte 4,5 tys.— mamy nadzieję, że dobrze się bawiłeś!". "Do członka załogi, który się pomylił. Rozchmurz się! Pomyłki się zdarzają, a my i tak cię kochamy!"

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek