Wódka jest nadal najlepiej sprzedającym się na świecie międzynarodowym rodzajem alkoholu, w 2016 r. sprzedano 459 mln skrzynek po 9 litrów, jednak jej sprzedaż maleje głównie na skutek kryzysu w Rosji i na Ukrainie, w latach 2016-20 powinna zmaleć o 4,3 proc.
Z drugiej strony znacznie skromniejszą sprzedaż burbona (41 mln skrzynek w 2016 r.) czeka dużo lepsza przyszłość, bo powinna zwiększyć się o 14 proc. w tym samym okresie.
— Amerykański burbon zyskuje na istotnym czynniku mody w Stanach lub w Europie związanym z młodymi pokoleniami i popularnościom rzemieślniczych gorzelni — wyjaśnił dyrektor generalny Vinexpo, Guillaume Deglise, międzynarodowego salonu wina, który odbędzie się 18-21 czerwca w Bordeaux.
Wśród młodych ludzi panuje tendencja odchodzenia od znanych marek i szukania wyrobów pochodzących od małych producentów, często aromatyzowanych cynamonem lub wanilią.
— Poziom wzrostu sprzedaży burbona jest nawet w W. Brytarniii większy niż szkockiej — dodał Deglise.