Wielkanoc ważniejsza od Bożego Narodzenia

Dla niemieckich producentów czekolady Wielkanoc jest dużo ważniejsza niż Boże Narodzenie.

Aktualizacja: 11.04.2017 07:49 Publikacja: 10.04.2017 13:42

Wielkanoc ważniejsza od Bożego Narodzenia

Foto: fotolia.com

Czekoladowe zające, czekoladowe jajka i gniazdka z czekolady - to coroczne hity sprzedażowe w Niemczech w okresie Wielkiejnocy. Tydzień przed świętami to prawdziwe eldorado dla producentów i sprzedawców słodyczy. Niemiecka tradycja chowania czekoladowych jajek i zająców przed dziećmi a potem rodzinne poszukiwanie słodyczy napędza ich sprzedaż. Poza tym czekoladowe słodycze to najczęstsze prezenty, jakimi obdarowują się Niemcy w tym okresie.

- Tydzień przed Wielkanocą sprzedaż słodyczy z czekolady jest dużo większa niż  w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie - mówi analityk firmy Nielsen Michael Greiss.

W zeszłym roku Niemcy wydali na czekoladowe zające i inne "okazjonalne" słodycze  niemal 447 mln euro - to daje 5,60 euro na głowę. Najlepiej wciąż sprzedają się wielkanocne jajka z czekolady - 40 proc. wszystkich sprzedanych słodyczy wielkanocnych. Na drugim miejscu są zające z czekolady.

Niemcy zwracają jednak bacznie uwagę na cenę słodyczy. Większość zakupów robią w dyskontach - 60 proc. wielkanocnych jajek została kupiona w Lidlu, Aldi i innych dyskontach. Także 32,5 proc. czekoladowych zająców pochodzi z tego typu sklepów.

Producenci czekolady liczą na to, że ten rok będzie znacznie lepszy od roku 2016, kiedy to sprzedaż czekoladowych słodyczy była na stosunkowo niskim poziomie.

W tym roku wyprodukowano w sumie 202 mln czekoladowych zająców - informuje federalny związek producentów słodyczy. Na niemiecki rynek trafi 107 mln sztuk, reszta - 95 mln została przeznaczona na eksport, głównie na rynek unijny, ale także do USA, Australii oraz do Rosji.

Czekoladowe zające, czekoladowe jajka i gniazdka z czekolady - to coroczne hity sprzedażowe w Niemczech w okresie Wielkiejnocy. Tydzień przed świętami to prawdziwe eldorado dla producentów i sprzedawców słodyczy. Niemiecka tradycja chowania czekoladowych jajek i zająców przed dziećmi a potem rodzinne poszukiwanie słodyczy napędza ich sprzedaż. Poza tym czekoladowe słodycze to najczęstsze prezenty, jakimi obdarowują się Niemcy w tym okresie.

- Tydzień przed Wielkanocą sprzedaż słodyczy z czekolady jest dużo większa niż  w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie - mówi analityk firmy Nielsen Michael Greiss.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku