Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Wynika z niego także, że mężczyźni częściej niż kobiety dokonują zakupu alkoholu, przy czym najczęściej sięgają oni po piwo i alkohole wysoko procentowe, kobiety zaś po wino.
Alkoholem najczęściej kupowanym przez Polaków na własny użytek jest piwo. Sięga po nie trzy czwarte badanych.
- Popularność tego trunku może wynikać z jego przystępności cenowej oraz niskiej zawartości procentowej alkoholu w tym napoju. Istnieje jeszcze jedno, bardzo ciekawe zjawisko związane z piwem: od kilku lat obserwujemy rewolucję piwną na polskim rynku, gdzie małe, regionalne browary w coraz bardziej wyrazisty sposób zaznaczają swoją obecność - komentuje Paweł Jurowczyk, senior project manager z ARC Rynek i Opinia. - W Polsce, co chwila otwiera się nowy bar serwujący różne odmiany i smaki piw – od dyniowych, przez wędzone, aż po kwiatowe. Wielkie koncerny piwne również nie pozostają dłużne tego typu trendom, eksperymentując i tworząc nowe odmiany swoich klasycznych pozycji. Zdaje się, że niedługo możemy spodziewać się, iż sprzedaż tego trunku w charakterze prezentu wzrośnie – już teraz na sklepowych półkach obserwujemy zwiększoną ilość zestawów podarunkowych wraz z oryginalnymi kuflami do konkretnych rodzajów piw – dodaje.
Kolejne miejsca za piwem zajmują: wino (42 proc.) oraz wódka czysta (36 proc.). Wśród kobiet regularnie kupujących alkohol dominuje zakup wina. W przypadku mężczyzn najbardziej popularnym alkoholem jest piwo, ale też wódki białe, whisky i inne mocne trunki, min. koniak, gin i brandy.
Piwo jest najbardziej popularnym alkoholem wśród mężczyzn, niezależnie od wieku. Jednak mężczyźni po 45 roku życia, częściej niż młodsi, kupują również mocniejsze alkohole.