Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services, powiedziała Business Insider Polska, że koncern dołączył do porozumienia Global Commitment w ramach ogólnoświatowej ambicji "Świat bez Odpadów”. - Ponieważ poważnie traktujemy prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny. Dlatego na całym świecie, a więc także w Polsce podejmujemy działania, które mają pomóc zebrać i poddać recykligowi wszystkie nasze butelki i puszki, które trafiają do rąk konsumentów. To cel, który chcemy osiągnąć do 2030 roku -  podkreśliła Anna Solarek.

Koncern poszukuje nowych rozwiązań w obszarze opakowań. Współpracuje z wieloma partnerami, m.in. Loop Industries czy Ioniqa Technologies. Dzięki tej współpracy udało się stworzyć m.in. butelkę z żywicy roślinnej, tzw. Plantbottle oraz butelkę wykonaną w 100 proc. z materiałów z recyklingu. - To są rozwiązania, które systematycznie testujemy i wdrażamy na poszczególnych rynkach, ale nadal poszukujemy nowych sposób na Świat Bez Odpadów - podkreśla w rozmowie z Business Insider Polska dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

W Polsce 99 proc. opakowań plastikowych sprzedawanych przez Coca-Cola nadaje się już do recyklingu. W ciągu ostatnich 15 lat "odchudzono" butelki PET o 45 proc., żeby zużywać mniej plastiku.