Biedronka wycofa jajka „trójki”. Jest porozumienie z Otwartymi Klatkami

Sieć już raz deklarowała rezygnację z jajek chowu klatkowego, ale zostawiła sobie furtkę. Teraz ją zamyka.

Aktualizacja: 19.09.2019 18:11 Publikacja: 19.09.2019 12:12

Biedronka wycofa jajka „trójki”. Jest porozumienie z Otwartymi Klatkami

Foto: Bloomberg

Stowarzyszenie Otwarte Klatki od dłuższego czasu prowadziło rozmowy z siecią Biedronka w sprawie jajek z chowu klatkowego. Co prawda Jeronimo Martins Polska już dwa lata temu deklarowało, że z Biedronek znikną jajka „trójki”, jednak deklaracja dotyczyła tylko marki własnej. Co zostawiało furtkę dla marek innych producentów jaj. Teraz jednak, jak tryumfalnie ogłosiło stowarzyszenie Otwarte Klatki Biedronka zdecydowała się pójść o krok dalej.

Biedronka do 2025 roku wycofa całkowicie jaja z chowu klatkowego ze swojej oferty. Stowarzyszenie chce także, by sieć zrezygnowała z udziału takich jajek w wyrobach marek własnych (np. w ciastkach). Aktywiści liczą na to, że po udanej kampanii i rozmowach w sprawie jajek uda się osiągnąć także ten cel.

- Zobowiązujemy się także, by wycofać z oferty sieci Biedronka świeże jaja pochodzące z chowu klatkowego do końca 2025 – poinformowała krótko Biedronka na swojej stronie internetowej w dziale informacji o odpowiedzialności społecznej.

Może się wydawać, że termin wyznaczony na 2025 rok to długi czas. Jednak należy pamiętać, że sieci handlowe ze swoimi dostawcami związane są długoterminowymi umowami. Hodowcom należy dać także czas na inwestycje niezbędne do przejścia na mniej nieprzyjemne dla zwierząt sposoby hodowli. Chów klatkowy krytykowany jest za to, że jest on w zasadzie dręczeniem kur, którym znacząco ogranicza się przestrzeń życiową i uniemożliwia normalne funkcjonowanie poświęcając dobrostan zwierząt dla większej wydajności produkcji.

Z jaj chowu klatkowego rezygnują sieci handlowe w całej Europie. Ma to związek z rosnącą świadomością ekologiczną i etyczną konsumentów.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki od dłuższego czasu prowadziło rozmowy z siecią Biedronka w sprawie jajek z chowu klatkowego. Co prawda Jeronimo Martins Polska już dwa lata temu deklarowało, że z Biedronek znikną jajka „trójki”, jednak deklaracja dotyczyła tylko marki własnej. Co zostawiało furtkę dla marek innych producentów jaj. Teraz jednak, jak tryumfalnie ogłosiło stowarzyszenie Otwarte Klatki Biedronka zdecydowała się pójść o krok dalej.

Biedronka do 2025 roku wycofa całkowicie jaja z chowu klatkowego ze swojej oferty. Stowarzyszenie chce także, by sieć zrezygnowała z udziału takich jajek w wyrobach marek własnych (np. w ciastkach). Aktywiści liczą na to, że po udanej kampanii i rozmowach w sprawie jajek uda się osiągnąć także ten cel.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku