Koniak bez konkurencji od 5 lat

Sprzedaż koniaku bardzo popularnego na rynku amerykańskim wzrosła piąty kolejny rok o 6,9 proc. wartościowo i o 2,5 proc. ilościowo — podała branżowa organizacja Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC).

Aktualizacja: 20.08.2019 12:22 Publikacja: 20.08.2019 12:17

Koniak bez konkurencji od 5 lat

Foto: www.maxpixel.net

W ostatniej kampanii od 1 sierpnia 2018 do 31 lipca 2019 sprzedano 211,1 mln butelek za 3,4 mld euro, w tym 98 proc. w eksporcie, bo Francja jest dopiero piątym rynkiem tego trunku. Na koniak przypadła jedna czwarta łącznej wartości eksportu francuskich mocnych alkoholi i win — podkreśliła BNIC. 

Podobnie jak w minionych latach, największym rynkiem była Ameryka Płn. i w mniejszym stopnia wschodnia Azja. Do Stanów trafiło 94,3 mln butelek, a na region razem z Kanadą i Meksykiem przypadło 48 proc. sprzedaży, która zwiększyła się o 8,8 proc. pod względem ilości i o 17,6 proc. od względem wartości.

Do wschodniej Azji wysłano 28 proc., o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej, ale wyższe ceny zapewniły większą wartość o 1,8 proc.

Europa dostała 39,4 mln butelek, o 4,6 proc. mniej i o 6,4 proc. także wartościowo mimo dużego powodzenia koniaku na wschodzie naszego kontynentu, gdzie sprzedaż poprawiła się o 4,2 proc. i o 3,5 proc. wartościowo. Wyraźny spadek zanotowano w W. Brytanii i w Niemczech, będącymi czwartym i szóstym rynkiem tego trunku. 


We Francji nastąpił wzrost sprzedaży o 9,3 proc., ale dominowały tańsze wersje, więc wartościowo nastąpił spadek o 23,8 proc.

W związku z popytem na świecie branża postanowiła zwiększyć w ciągu 3 lat powierzchnię winnic o 10 tys. hektarów do 86 tys. ha. — podał Reuter za BNIC. 

W ostatniej kampanii od 1 sierpnia 2018 do 31 lipca 2019 sprzedano 211,1 mln butelek za 3,4 mld euro, w tym 98 proc. w eksporcie, bo Francja jest dopiero piątym rynkiem tego trunku. Na koniak przypadła jedna czwarta łącznej wartości eksportu francuskich mocnych alkoholi i win — podkreśliła BNIC. 

Podobnie jak w minionych latach, największym rynkiem była Ameryka Płn. i w mniejszym stopnia wschodnia Azja. Do Stanów trafiło 94,3 mln butelek, a na region razem z Kanadą i Meksykiem przypadło 48 proc. sprzedaży, która zwiększyła się o 8,8 proc. pod względem ilości i o 17,6 proc. od względem wartości.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przemysł spożywczy
Kakao droższe od miedzi. Zyskuje na wartości szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza
Przemysł spożywczy
Kakao drożeje szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Wielka Brytania grozi zakazem importu polskiego drobiu z powodu salmonelli
Przemysł spożywczy
McDonald's wprowadza do oferty popularne pączki Krispy Kreme