Walka na pączki. Dyskonty kontra dyskonty a w tle cukiernie. Kto lepszy?

Coroczna walka na pączki trwa w najlepsze. Przetestowaliśmy pączki z popularnych dyskontów i porównaliśmy z jedną cukiernią.

Aktualizacja: 08.02.2018 12:18 Publikacja: 08.02.2018 12:08

Foto: Rzeczpospolita

Odbywającą się w Tłusty Czwartek rywalizację sieci handlowych śmiało możemy nazwać wojną na pączki. Dyskonty wyciągają tego dnia słodką, ciężką (w kaloriach) artylerię i atakują zmysły klientów cenami i lukrem. W tym roku ceny były podobne, do tych w zeszłym. Przy zakupie 12 pączków w Biedronce koszt jednego wynosi tylko 38 groszy, czyli grosz taniej niż rok temu (przy zakupie 6 – 55 groszy), a przy małym apetycie trzeba zapłacić 78 groszy za sztukę (3 grosze drożej niż rok temu). W Lidlu przy zakupie 12 sztuk zapłacimy 38 gr, ale za jednego udało się nam zapłacić 58 groszy. Ostatni z testowanych dyskontów, Aldi, pojedyncze pączki sprzedaje po 79-89 groszy w zależności od nadzienia.

W ramach kolejnego tłustoczwartkowego testu pączków w tym roku do porównania wybraliśmy standardowe pączki z Aldiego, Biedronki i Lidla oraz podstawowy pączek z łódzkiej sieci cukierni Jaś i Małgosia. Od razu pojawił się mały wyjątek, gdyż standardowy pączek z Aldiego (posypany cukrem pudrem) akurat w momencie dokonywania zakupu nie był dostępny, musieliśmy się więc zadowolić tym oblanym lukrem. Należy też zauważyć, ze standardowy pączek z cukierni odpowiada pączkom premium z dyskontów. Ale standardowy, to standardowy, nie porównujemy produktów premium.

Podobnie jak w zeszłym roku (choć nie widać tego na zdjęciu pączków z Aldiego i Lidla), wszystkie pączki mają sporo nadzienia.

Pączek z Aldiego, jest normalnej wielkości, oblany solidnie lukrem i przyjemnie pachnie właśnie lukrem i drożdżami. Ciasto ma wyczuwalny smak i jest przyjemnie lekko gliniaste przywodząc. Nadzienie ma aromatyczne, ale lekko za słodkie.

Ocena w szkolnej skali 3+ (rok temu 3)

Pączek z Biedronki posypany jest obficie cukrem pudrem i jest leciutki. Zapach jest ledwo wyczuwalny, podobnie smak ciasta, które jest jednak nieco papierowe. Mocną stroną jest nadzienie, które jest przyjemnie kwaskowe, ładnie pachnie i jeszcze lepiej smakuje (niezależnie od tego czy w kontraście do ciasta czy jedzone osobno).

Ocena w szkolnej skali 3, ale tylko z uwagi na ponadprzeciętne nadzienie (rok temu także było 3)

Lidlowy pączek prezentuje się wizualnie podobnie do biedronkowego, choć jest bardziej puszysty. Pachnie przyjemnie drożdżowo, jest lekki i również z ledwo wyczuwalnym smakiem ciasta, które ma nieco papierową konsystencję. Mniej niż konkurent z Biedronki, ale nie jest to najlepsze wrażenie. Nadzienie jest aromatyczne, bardzo mało kwaskowe i przez lekko mdłe.

Ocena w szkolnej skali 3- (rok temu 4-)

Pączek z sieci cukierni Jaś i Małgosia prezentował się równie dobrze, jak rok wcześniej i o parę klas przerasta dyskontowych konkurentów. Intensywny zapach ciasta, lukru i skórki pomarańczowej, do tego przyjemne w smaku ciasto (chociaż jedliśmy lepsze) i duża ilość aromatycznego, dobrze balansującego między słodkością a kwaskowością nadzienia świadczy o tym, że smakowo pączki z cukierni są poza konkurencją dla standardowych pączków z dyskontów. Cenowo jednak nie – za pączka w cukierni zapłaciliśmy tyle samo co rok temu – 1,6 zł.

Odbywającą się w Tłusty Czwartek rywalizację sieci handlowych śmiało możemy nazwać wojną na pączki. Dyskonty wyciągają tego dnia słodką, ciężką (w kaloriach) artylerię i atakują zmysły klientów cenami i lukrem. W tym roku ceny były podobne, do tych w zeszłym. Przy zakupie 12 pączków w Biedronce koszt jednego wynosi tylko 38 groszy, czyli grosz taniej niż rok temu (przy zakupie 6 – 55 groszy), a przy małym apetycie trzeba zapłacić 78 groszy za sztukę (3 grosze drożej niż rok temu). W Lidlu przy zakupie 12 sztuk zapłacimy 38 gr, ale za jednego udało się nam zapłacić 58 groszy. Ostatni z testowanych dyskontów, Aldi, pojedyncze pączki sprzedaje po 79-89 groszy w zależności od nadzienia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu