Odnowione Orliki dla pilotów

PZL Warszawa-Okęcie, dziś w składzie militarnego giganta Airbus Defence & Space, gruntownie unowocześni 12 szkoleniowych samolotów Orlik MPT.

Aktualizacja: 20.12.2017 06:08 Publikacja: 19.12.2017 20:59

Orlik TC II to podstawowy sprzęt do treningu pilota.

Orlik TC II to podstawowy sprzęt do treningu pilota.

Foto: Rzeczpospolita, Michał Walczak

Drugie życie turbośmigłowych samolotów potrzebnych do szkolenia podstawowego pilotów wojskowych ma kosztować nieco ponad 186 mln zł. - Targowaliśmy się wytrwale, udało się uzyskać dobrą cenę – mówił we wtorek w stołecznych zakładach Batosz Kownacki, wiceminister obrony ds. modernizacji Sił Zbrojnych. Podkreślał, że MON traktuje PZL jak polską firmę i wojsku tym bardziej zależy na jej sukcesie.

Armia już eksploatuje 16 orlików w 42. Bazie Szkolenia Lotniczego w Radomiu, 12 kolejnych, kompletnie przebudowanych maszyn zacznie trafiać do Sił Powietrznych począwszy od 2019 r. Magazynowane obecnie i nieużywane samoloty dostaną nowe skrzydła, struktury ogona, mocniejsze silniki i śmigła. Do tego technicy z Okęcia wymienią na nowocześniejsze oprzyrządowanie kabinowe wraz z awioniką. - Oddamy armii technologicznie zaawansowany samolot z możliwością eksploatacji przez kolejnych 30 lat – zapewnia Władysław Skorski, wiceprezes PZL Warszawa-Okęcie.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców