fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Promocja turystyczna

Jest wniosek o odwołanie zastępcy prezesa POT

W listopadzie Elżbieta Wąsowicz-Zaborek towarzyszyła ministrowi sportu i turystyki Witoldowi Bańce podczas spaceru po Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw
Filip Frydrykiewicz
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej wystąpił do Rady POT o opinię w sprawie odwołania jednego ze swoich zastępców, Elżbiety Wąsowicz-Zaborek – dowiedziała się Turystyka.rp.pl

Wyrażenie opinii jest przewidziane ustawą o Polskiej Organizacji Turystycznej. Zarazem opinia ta nie ma charakteru wiążącego. Przewodniczący Rady POT Jan Korsak zwołał posiedzenie na 29 grudnia. Ciało to liczy 18 osób wskazanych przez ministra sportu i turystyki. Obecny skład rady powołany został w tym roku, za czasów Andrzej Biernata (czytaj: "POT ma nową Radę").

Nie znamy uzasadnienia wniosku prezesa POT Rafała Szmytkego. Rzecznik prasowy POT Katarzyna Draba powiedziała nam, że do posiedzenia Rady POT prezes nie wypowie się na temat przyczyn swojej decyzji. Również sama Wąsowicz-Zaborek odmówiła komentarza.

Obserwatorzy związani z POT zwracają uwagę, że dymisja może mieć związek ze zmianą polityczną w kraju. Wąsowicz-Zaborek kojarzona jest z Platformą Obywatelską - miejsce w zarządzie POT uzyskała prawie osiem lat temu (luty 2008 r.), po zwycięstwie tej partii w wyborach parlamentarnych.

Według ustawy o POT prezes może mieć trzech zastępców. Drugim zastępcą, obok Elżbiety Wąsowicz-Zaborek, jest Bartłomiej Walas. Jedno stanowisko wakuje.

Elżbieta Wąsowicz-Zaborek przyszła do POT z Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, gdzie jako pracownik naukowo-dydaktyczny zajmowała się tematyką turystyczną. Uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych, broniąc rozprawy pod tytułem „Determinanty jakości produktu turystycznego" w Katedrze Turystyki Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W POT odpowiada między innymi za program certyfikowania punktów informacji turystycznej, a wcześniej odpowiadała za współpracę z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Podlegał jej też przez jakiś czas departament funduszy unijnych. Jest współautorką koncepcji „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki 2008-2015" i koordynowała powstanie „Podręcznika dobrych praktyk systemu zarządzania i promocji turystyki w Polsce".

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA