fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Promocja turystyczna

TT Warsaw 2016: Poprzeczka podniesiona wysoko

materiały prasowe
Ponad 19 tysięcy ludzi odwiedziło Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska w czasie minionych targów turystycznych TT Warsaw - podają organizatorzy imprezy

Impreza zgromadziła 450 wystawców (w tym 26 narodowych organizacji turystycznych) z 50 krajów. Zaproszenie na uroczyste otwarcie przyjęli przedstawiciele parlamentu, rządu, korpusu dyplomatycznego i organizacji branżowych. Podczas przemówień podkreślano znaczenie rozwoju turystyki jako istotnej gałęzi gospodarki, a także rolę targów TT Warsaw w tworzeniu przestrzeni do współpracy krajowej i międzynarodowej.

Po świecie i po Polsce

Tegorocznym krajem partnerskim była Rumunia, która na stoisku przygotowała m.in. pokazy tańców i folkloru, degustacje, zabawy i konkursy. Podczas konferencji prasowej Anca Pavel-Nedea, prezes Rumuńskiego Urzędu ds. Turystyki, zachęcała do odwiedzenia Rumunii, kraju różnorodnego, bogatego kulturowo i bezpiecznego. – Cieszymy się, że coraz więcej Polaków przyjeżdża do Rumunii, aby przede wszystkim wędrować szlakami Karpat, choć odnotowujemy też wzrost zainteresowania turystyką kulturową i wiejską – powiedziała Anca Pavel-Nedea, cytowana w komunikacie prasowym organizatora targów.

Po kilkuletniej nieobecności na TT Warsaw ponownie pojawili się przedstawiciele z Panamy. Jak mówił Elio Jimenez z Urzędu ds. Turystyki Panamy, kraj ten dopiero zaczyna pokazywać się w Polsce. – W lipcu w Krakowie cały świat dowiedział się, że kolejne Światowe Dni Młodzieży odbędą się w Panamie. To dla nas szansa, aby zainteresować nie tylko pielgrzymów, ale i turystów – powiedział.

Debiut na targach zaliczyła natomiast Mołdawia, kraj niemal nieodkryty jeszcze przez turystów z Polski. Na konferencji prasowej przedstawiciele Narodowej Organizacji Turystyki Przyjazdowej Mołdawii przekonywali, że wizyta w podziemnych piwnicach winnych na pewno zrobi na Polakach wrażenie. – Chcemy promować turystykę winną, bo w tym obszarze naprawdę mamy czym się pochwalić. Właśnie u nas znajdują się największe piwnice, a produkowane wina są bardzo wysokiej jakości i zdobywają nagrody w międzynarodowych konkursach – zachwalał Emilian Dzugas, prezes Narodowej Organizacji Turystyki Przyjazdowej Mołdawii.

Organizatorzy targów relacjonują, że szczególnie zadowolony z frekwencji na stoisku było Neel Upul Wedaarachchi, drugi sekretarz ambasady Sri Lanki w Polsce. – Mamy turystom bardzo wiele do zaoferowania: piękna przyroda, wypoczynek na plaży, nurkowanie czy korzystanie z dobrodziejstw zabiegów ajurwedyjskich. Cieszę się, że mnóstwo młodych ludzi do nas podchodziło. To ważna grupa, ponieważ chcemy, żeby za kilka lat wybrali właśnie Sri Lankę za cel swoich podróży wakacyjnych – dodał.

Znane już od lat na polskim rynku turystycznym Maroko nieprzerwanie dba, by przypominać się polskiemu turyście i zachęcać go do odwiedzin. W tym roku najmocniej promowana była Saidia, nieco mniej znany w Polsce kurort nad Morzem Śródziemnym. – Oczywiście Agadir to nadal główne miejsce wypoczynku polskich turystów, ale chcemy pokazać, że możliwości na wakacje jest więcej – przekonywał Rachid Ennaciri, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki. – Jesteśmy zadowoleni z uczestnictwa w targach, zainteresowanie było duże, zarówno ze strony biznesowych odwiedzających, turystów, jak i dziennikarzy – wyliczał Ennaciri.

TT Warsaw zgromadziło też wielu polskich wystawców. Reprezentowane było m.in. Mazowsze, Świętokrzyskie, Lubelskie czy Małopolska. Do odwiedzenia Torunia nawoływał rapujący mnich, a Świeradów Zdrój przywiózł na TT Warsaw gondolę kolejki górskiej, aby przypomnieć o zbliżającym się sezonie narciarskim.

Biuro podróży Neckermann kusiło specjalną zniżką dostępną tylko na targach. – Na TT Warsaw przygotowaliśmy specjalną zniżkę na całą ofertę, w konkursie z kolei można wygrać wycieczkę do Legolandu – mówiła Sylwia Głowacka, starszy doradca ds. turystyki z Neckermanna. Relacjonowała, że stoisko odwiedzała młodzież, seniorzy i rodziny z dziećmi zwabione wystawą klocków Lego. – Chcemy przyciągnąć klientów i zachęcić do podróży w różne rejony. Największym zainteresowaniem cieszą się Bałkany, a także Grecja i Hiszpania. Hitem jest też Sycylia, do której jako jedyne biuro oferujemy loty do Comiso na południu wyspy – dodała.

Na wspólnym stoisku promowało się miasto Wrocław i Wrocławski Komitet Organizacyjny The World Games 2017. Małgorzata Naskrent, koordynator z Biura Promocji Miasta i Turystyki, tłumaczyła, że głównym celem obecności na TT Warsaw było właśnie chęć promocji imprezy i samego miasta. – Chcemy zaprosić mieszkańców Warszawy i okolic do zwiedzania takich atrakcji jak Hydropolis, Afrykarium, Humanitarium, a także Centrum Poznawczego Hali Stulecia, Muzeum Pana Tadeusza czy niedawno wyremontowanych wrocławskich bulwarów – powiedziała Naskrent. Dodała, że przede miastu zależało przede wszystkim na dotarciu do klientów indywidualnych, ale w czasie targów odbyły się również ciekawe rozmowy z przedstawicielami biur podróży organizujących wycieczki po Polsce. Podczas targów podpisano także porozumienie pomiędzy Wrocławskim Komitetem Organizacyjnym a Polską Organizacją Turystyczną, na mocy którego POT pomoże wypromować tę imprezę.

Po raz pierwszy na TT Warsaw można było spotkać się z przedstawicielami podwarszawskiego Hotelu Pałac Alexandrinum. Położony w Krubkach-Górkach, 13 km od Warszawy, 4-gwiazdkowy butikowy hotel znajduje się na terenie 12-hektarowego zabytkowego parku. Do dyspozycji gości jest restauracja, basen, spa, a wkrótce zostanie otwarty ośrodek jazdy konnej. - Na Targach TT Warsaw chcemy przede wszystkim przedstawić się warszawiakom, gdyż hotel działa dopiero od lutego tego roku – wyjaśniała Katarzyna Wisznicka-Malitka, specjalista ds. sprzedaży.

Na stoiskach - patrz, w salach - posłuchaj

Jak relacjonuje biuro prasowe MT Targów, impreza obfitowała też w wydarzenia dla profesjonalistów. Spotkania odbywały się równolegle w czterech salach. Konferencje i seminaria zorganizowały Mołdawia, Japonia, Indonezja, Tajlandia, Dominikana, Kuba, Białoruś i Wyspy Liparyjskie. Była to okazja do poznania partnerów biznesowych, a także przybliżenia poszczególnych miejsc potencjalnym turystom. Nowością tegorocznej edycji była możliwość wcześniejszego umawiania spotkań z kontrahentami, za pomocą specjalnej platformy internetowej. Do prowadzenia rozmów biznesowych została wyznaczona osobna strefa.

Zdaniem organizatorów targów, do ważnych spotkań należy zaliczyć konferencję zorganizowaną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, panel nt. promocji produktu turystyki wiejskiej i agroturystyki w kontekście nowych trendów rynku turystycznego prowadzony przez przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także spotkania, których gospodarzami były organizacje branżowe: Polska Izba Turystyki wraz z Polską Izbą Ubezpieczeń, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce" i SITE Poland.

Gorąca dyskusja toczyła się podczas konferencji zorganizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita", jego serwis branżowy Turystyka.rp.pl i firmę MT Targi Polska, gospodarza targów. Zaproszenie przyjęli szefowie największych biur podróży, agenci, przedstawiciele organizacji narodowych, linii lotniczych, lotnisk czy ubezpieczycieli. Dyskutowano m.in. o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym, który niedawno zaczął obowiązywać, oraz o prognozach dotyczących kolejnego sezonu turystycznego.

Laury dla zwycięzców

Tak jak w zeszłych latach, targi były też okazją do rozstrzygnięcia kilku branżowych konkursów. Kryształowy Globus, czyli tytuł „Fair Play Turystyki Polskiej", przyznawany przez MT Targi Polska i Polską Izbę Turystyki, zdobyło Biuro Turystyki ZNP Logos Tour.

Z kolei rozstrzygnięcie „Homo Turisticus" - na najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe - przyniosło zwycięstwo Rumuńskiemu Urzędowi ds. Turystyki (I miejsce), Marokańskiemu Narodowemu Biuru Turystyki (II miejsce) i Biuru Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji (III miejsce). Wyróżnienia otrzymali: Grodno bez Wizy Republiki Białorusi, Biuro Promocji Turystyki Sri Lanki, Narodowe Centrum Turystyki Słowackiej w Polsce i region Emilia Romagna. Specjalne wyróżnienie zostało wręczone Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Jak podają organizatorzy imprezy, trzy targowe dni wypełnione były wieloma atrakcjami. Na stoiskach wystawców odbywały się konkursy, w których można było wygrać wycieczki czy kupony na pobyty w hotelach. Wystawcy konkurowali muzyką, tańcami i animacjami. Można było również spotkać autorów podróżniczych bestsellerów i zdobyć autograf z dedykacją. Z kolei na fanów aktywnego spędzania czasu czekali animatorzy na stoisku The World Games, gotowi dać przedsmak dyscyplin, które w przyszłym roku na niemal dwa tygodnie opanują Dolny Śląsk.

Miłośnicy podróży wypełniali sale, w których odbywały się spotkania z podróżnikami. Monika Witkowska opowiadała, jak wygląda zdobywanie najwyższej góry świata i z jakimi problemami mierzą się wspinacze. Arkady R. Fiedler snuł opowieść o pokonywaniu Puszczy Amazońskiej, a Anita Demianowicz dzieliła się wrażeniami z czasu spędzonego z mieszkańcami Gwatemali, Hondurasu i Salwadoru. Wraz z innymi podróżnikami można było przenieść się do dalekiej Azji, poznać szlaki konnych przejażdżek albo dowiedzieć się, jak wygląda Strefa Czarnobylska czy podróż motocyklem po Bliskim Wschodzie. Uczestnicy targów mogli wybierać spośród 14 tego typu spotkań.

Zdaniem organizatorów targów popularnością cieszyła się również multimedialna strefa turystyczna „Odkryj Polskę!", w której można było oglądać filmy prezentujące piękno Polski, a także odpocząć i złapać chwilę oddechu w trakcie zwiedzania targów.

Kolejne, 25. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw odbędą się w dniach 23-25 listopada 2017 roku.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA