Promocja turystyczna

Piazza Italia w warszawskim Pałacu Kultury

Filip Frydrykiewicz
Prezentacje ośmiu regionów Włoch, degustacje włoskich przysmaków, konferencje - tak zapowiada się obecność kraju partnerskiego tegorocznych 26. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw. Na razie o Włoszech można już poczytać na polskojęzycznym portalu

Włochy są krajem partnerskim TT Warsaw, które odbędą się  22-24 listopada. Jakie zaplanowano atrakcje, dziennikarze usłyszeli 7 listopada na konferencji prasowej w siedzibie Ambasady Republiki Włoskiej. Spotkanie prowadziła znawczyni tego kraju, dziennikarka i autorka przewodnika po Italii Anna Kłossowska, a gości przywitał Aldo Amati, nowy ambasador Włoch w Polsce.

Czytaj: "Włochy krajem partnerskim TT Warsaw 2018".

Agencja ENIT powraca

Ambasador wyraził radość, że znalazł się w Polsce w chwili powrotu do Warszawy przedstawicielstwa Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT), która wznowiła tu działalność m.in. dzięki współpracy z Włoską Izbą Handlowo-Przemysłową w Polsce.

Szefowie Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej – prezes Piero Cannas i wiceprezes Emiliano Castagna – również nie kryli dumy. – Bardzo się cieszę, że mogliśmy być częścią tego projektu – mówił Cannas. – Od dłuższego czasu trwały prace nad tym, aby ENIT ponownie wszedł do Polski. Udało się, dzięki współpracy z Ambasadą i Instytutem Kultury Włoskiej. Przepływ turystyki między naszymi krajami znacznie wzrósł, także dzięki zwiększonej ofercie LOT-u.

Wielkie stoisko ośmiu regionów

Na 26. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw zapraszała w imieniu gospodarzy prezes organizatora, spółki MT Targi Polska, Urszula Potęga, a w imieniu kraju partnerskiego przedstawiciel ENIT-u Stefano Zedde. – Włosi są bardzo zainteresowani polskim rynkiem. W Pałacu Kultury i Nauki przygotujemy ogromne, liczące 400 metrów kwadratowych,stoisko, chyba największe w historii obecności Włoch na TT Warsaw. Ofertę turystyczną przedstawi tam osiem regionów: Friuli-Wenecja Julijska, Emilia–Romania, Marche, Umbria, Lacjum, Abruzja, Sardynia i Apulia. 80 podwystawców zadba o atrakcyjne przedstawienie walorów turystycznych Italii, pomogą im mówiące po włosku polskie hostessy. Scenografia umieszczonego między kolumnami pałacu stoiska przedstawia się bardzo efektownie, to będzie piazza Italia w środku targów - opowiadał Zedde.

Wszystkie smaki Włoch

Dyrektor Włoskiego Instytutu Kultury w Warszawie Roberto Cincotta zapraszał na trzeci  Tydzień Włoskiej Kuchni, który potrwa od 19 do 25 listopada w czterech miastach: Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu. Mówienie przy tej okazji o „święcie kuchni włoskiej" jest, zdaniem Cincotty, pewną nieścisłością – nie ma jednej kuchni włoskiej. Istnieje za to kuchnia wielu regionów ze swoimi specyficznymi tradycjami i produktami. Z okazji Tygodnia szef kuchni Włoskiego Instytutu Kulinarnego Diego Bongiovanni poprowadzi spotkania w czterech włoskich restauracjach w Warszawie, gdzie podzieli się wiedzą na temat gotowania, a także tradycji i historii Włoch. Na smakoszy czeka menu złożone z trzech dań (przystawka, danie główne i deser) w cenie 49 złotych.

Nowość w sieci: „Italia" i „kocham"

Wszystkie te zapowiedzi dotyczą końca listopada, natomiast już dziś można zajrzeć do pierwszego oficjalnego portalu poświęconego Włochom: kochamitalia.pl, który działa zaledwie od dwóch dni. Raczej niegramatyczną formę tytułu „kochamitalia" autorzy wyjaśniają następująco: Wprawdzie poprawnie powinno być „kocham Italię", ale „Italia" to utrwalona marka, dlatego postanowiliśmy jej nie zmieniać.

Strona zawiera wiele zdjęć i informacji merytorycznych. Nawigację ułatwiają tematyczne zakładki: "Odkryj Włochy" z prezentacjami historii i atrakcji turystycznych włoskich regionów, "Kulinaria" z sekretami kuchni włoskich regionów, "Video", gdzie znaleźć można materiały filmowe o produktach regionalnych i włoskiej kulturze, "News" o ciekawych wydarzeniach w Polsce związanych z Włochami i "Tydzień Kuchni Włoskiej".

Suma wiedzy o Italii

Jesteśmy dumni, że wreszcie mamy pierwszą stronę internetową, na której każdy, kto kocha Italię, znajdzie sprawdzone i rzetelne informacje na temat Włoch – mówi Emiliano Castagna, wiceprezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej.

– Ten portal jest dowodem na powrót Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej do Polski w wielkim stylu, zwłaszcza że podjęliśmy na nowo promocję nad Wisłą zaledwie kilka miesięcy temu – podkreśla Zedde. – Jestem przekonany, że będzie on doskonałym instrumentem informowania nie tylko w sferze turystyki, ale także o działalności wszystkich instytucji włoskich w Polsce: Ambasady Republiki Włoskiej i konsulatów, Włoskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Włoskiego Instytutu Handlu Zagranicznego, Instytutu Kultury Włoskiej.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL