Promocja turystyczna

Polskie miasta, wieś i kuchnia na targach w Londynie

Polska pojechała na targi do Londynu z nowym wystrojem stoiska
Polska Organizacja Turystyczna
Prawie 51 tysięcy przedsiębiorców turystycznych, polityków i dziennikarzy z całego świata odwiedza londyńskie World Travel Market. Na tej drugiej pod względem znaczenia po ITB w Berlinie imprezie turystycznej w Europie Polska pokaże się w nowej odsłonie

Dzisiaj rozpoczynają się targi World Travel Market London. Na terenach wystawowych ExCel spotka się tam prawie 51 tysięcy gości z całego świata. Organizatorzy imprezy chwalą się, że wartość kontraktów zawartych w trakcie wydarzenia sięga 2,8 miliarda funtów, które podpisywane są w czasie miliona spotkań odbywających się przez trzy dni trwania imprezy. Na WTM można spotkać się z 5 tysiącami wystawców, od hoteli, przez linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, organizacje promujące swoje regiony i miasta, armatorów statków wycieczkowych, firmy technologiczne, po touroperatorów.

Rozmowy biznesowe prowadzić będzie można tradycyjnie na stoiskach lub w czasie spotkań typu „szybka randka". Pierwszego dnia uczestnicy zostaną podzieleni według regionów geograficznych, którymi są zainteresowani jako kupujący, a drugiego dnia według klucza rodzaju działalności. Żeby wziąć w nich udział trzeba kupić bilet za 125 funtów, który jest wystawiany na firmę i może być przekazywany między jej pracownikami. Trzeciego dnia 120 opiniotwórczych ekspertów będzie dyskutować, jak pomóc kierunkom w promocji. Wszystkie trzy imprezy odbędą się o 9 rano, jeszcze przed otwarciem targów dla zwiedzających.

Jednym z ważnych tematów, które zostaną poruszone w czasie WTM London, będzie turystyka LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender). Z badania przeprowadzonego przez firmę Out Now wynika, że na świecie segment ten przynosi 211 miliardów dolarów rocznie. Prelegenci i uczestnicy targów podyskutują też o wpływie Instagramu na podróże, overtourismie, promowaniu kierunków w czasach cyfryzacji, a w czasie szczytu ministrów turystyki poruszona zostanie kwestia inwestowania w technologie. Dyskusję moderować będzie Richard Quest z CNN.

Nie zabraknie profesjonalnych rozmów na temat turystyki wellness, kulinarnej, sposobów na angażowanie klientów przez tworzenie treści na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Szerokiemu gronu odbiorców prezentować się będą mniej i bardziej znane kierunki. Turcja została sponsorem najważniejszych wydarzeń poświęconych cyfryzacji w turystyce, Grecja ma zachęcać do odwiedzenia jej nie tylko w czasie letnich wakacji, ale też zimą - niedaleko Delf działa tam 19 ośrodków narciarskich.

Na targach WTM w Londynie wystawia się również Polska. - To pierwsza impreza, na której przedstawimy publiczności nasze nowe stoisko – zapowiada Grzegorz Cendrowski, p.o. rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.

Nasz kraj pokaże się na 195 metrach kwadratowych, z których 15 metrów przeznaczamy na promocję turystyki prozdrowotnej. W sumie będzie można spotkać się z 18 podwystawcami, w tym z touroperatorami, przedstawicielami miast (Kraków, Poznań i Łódź) i regionów (Małopolska i lubelskie). Motywami przewodnimi polskiego stoiska będą turystyka miejska, wypoczynkowa, a także polska kuchnia. Zalety odpoczywania na wsi pokaże Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Agroturystyka i ruch slow tourism staje się coraz bardziej widocznym trendem w europejskiej turystyce – podkreśla Cendrowski. Goście odwiedzający polskie stoisko będą częstowani polskimi jabłkami i sokiem jabłkowym.

POT zaplanował na 6 listopada „happy hour", czyli spotkanie dla przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy. Goście będą poczęstowani tradycyjnymi polskimi daniami, „serwowanymi w nowej odsłonie". Menu ułożył jeden z najsłynniejszych polskich kucharzy młodego pokolenia Damian Warzywniak, który od kilku już lat promuje polską kuchnię i polskie produkty w Wielkiej Brytanii. - Jego dania cieszą się uznaniem, co potwierdza nie tylko uhonorowanie go Orderem Rycerskim, ale również powierzenie mu przygotowania dań dla Księcia Wiliama i Kate Middleton podczas ich ostatniej podroży do Polski. Wszystkie potrawy są wyrabiane naturalnymi metodami i bazują na tradycyjnych recepturach – wyjaśnia Cendrowski. Zaproszeni goście będą mogli wygrać wyjazdy do Polski połączone ze zwiedzaniem miast.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL