Promocja turystyczna

Lonely Planet: Warto w przyszłym roku odwiedzić Łódź

www.lodz.pl
Łódź znalazła się na drugim miejscu rankingu prestiżowego wydawnictwa podróżniczego Lonely Planet "Best in Travel 2019" w kategorii miejsc na każdą kieszeń

Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się dolina południowego Nilu. Już na drugim miejscu podróżnicy umieścili Łódź.

Łódź została wyróżniona za przemienienie dawnych fabryk w miejsca służące kulturze, rozrywce i handlowi. Jako największe atrakcje miasta specjaliści z Lonely Planet wymieniają: Manufakturę, centrum handlowo-rozrywkowe, gdzie swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki (ms2) i które latem urządza plażę a zimą lodowisko; tyrolkę, czyli przejazd linowy nad Rynkiem Włókniarek Łódzkich; Dworzec Łódź Fabryczna – niepowtarzalne dzieło sztuki będące dworcem kolejowym; przejażdżkę rikszą po ulicy Piotrkowskiej, najdłuższym deptaku handlowym w Europie.

"W ostatnich latach w Łodzi zrealizowano wielkie i ambitne inwestycje, mające na celu pobudzenie i zmodernizowanie tego trzeciego co do wielkości miasta w Polsce. I to widać. Dawne przędzalnie i tkalnie zamieniły się w pełne życia apartamenty, restauracje, miejsca kultury, które teraz tętnią życiem nocnym. Kolorowe murale pojawiające się na ścianach kamienic, magazynów, czy fabryk dały impuls do rozwoju miasta jako mekki dla młodych artystów i przedsiębiorców – pisze redaktor naczelny Lonely Planet Tom Hall.

Następne po Łodzi w rankingu znalazły się jeszcze: Park Narodowy Great Smoky Mountains w Stanach Zjednoczonych, Malediwy, Houston, Argentyna, Bangladesz, Albania, Ekwador i Słowenia. Przypomnijmy, że w tej samej kategorii na miejsce piąte rok temu trafiła Polska.

Zobacz: "Polska w dziesiątce polecanych przez Lonely Planet".

Łódzka Organizacja Turystyczna przygotowała kampanię promującą otrzymanie przez Łódź wyróżnienia Lonely Planet i zachęcającą do odwiedzenia miasta. Działania będą realizowane w okresie od 23 października do 7 listopada i obejmować będą: współpracę PR-ową z partnerami (m.in. Lufthansa, Ryanair, Polska Organizacja Turystyczna), kampanię w Google'u na Polskę, działania wizerunkowo-sprzedażowe na rynku brytyjskim (Ryanair) i działania wspomagające przez Lonely Planet na całym świecie.

W ramach kampanii we współpracy z grupą medialną GoodEye przygotowane zostały spoty 30 sekundowe i 105 sekundowe prezentujące miasto. Kampania zakończy się udziałem Łodzi w jednych z największych targów turystycznych w Europie - World Travel Market w Londynie w dniach 5-7 listopada.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL