Promocja turystyczna

Niemcy: Polacy zostawiają najwięcej pieniędzy

DZT
Polacy to pożądani turyści w Niemczech. Mało że odwiedzają sąsiadów z roku na rok coraz liczniej, to jeszcze zostawiają masę pieniędzy

Trwa najważniejsza w roku impreza Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) – targi Germany Travel Mart. Od 6 do 8 maja w Dreźnie, stolicy Saksonii, prezentuje się ponad 300 wystawców ze wszystkich niemieckich krajów związkowych, w tym przedsiębiorstwa transportowe, sieci hoteli, organizatorzy wydarzeń kulturalnych i touroperatorzy specjalizujący się w turystyce przyjazdowej. Przyjechało do nich ponad 500 przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy z 45 krajów.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej prezes Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer podsumowała 2017 rok. DZT odnotował wówczas w Niemczech rekordową liczbę noclegów zagranicznych turystów: prawie 84 miliony, o 4 procent więcej niż rok wcześniej. Tendencja jest od lat rosnąca.

Hedorfer pochwaliła się też innym wynikiem: w ciągu ostatnich ośmiu lat Niemcy stały się drugim najczęściej wybieranym kierunkiem w Europie – po Hiszpanii, a przed Włochami i Francją. Najwięcej turystów przyjechało do Niemiec z Europy – 61,3 mln noclegów (wzrost o 2,6 procent). Pozostałe kontynenty, przede wszystkim Azja i Ameryka, to 20,9 mln noclegów (wzrost o 6,8 procent). Pierwsze miejsce na liście zajmuje Holandia (11,2 mln), drugie Szwajcaria (6,7 mln), trzecie USA (6,2 mln), czwarte Wielka Brytania (5,6 mln), a piąte Austria (4 mln).

Polska lokuje się na pozycji dziesiątej z wynikiem 2,9 mln noclegów (głównie w hotelach i pensjonatach). To jednak nie wszystko – niemieccy statystycy odnotowali dodatkowo ponad 7 milionów turystów polskich, którzy zatrzymują się u znajomych i rodziny. Polacy mają też na koncie wyjątkowy rekord. Spośród wszystkich przybywających do Niemiec z Europy to właśnie oni zostawili w Niemczech w ubiegłym roku najwięcej pieniędzy - 5,4 miliarda euro (wzrost o 42 procent). Więcej od nas wydali tylko turyści z Chin i USA, zatrzymujący się często w wielogwiazdkowych hotelach i nastawieni na duże zakupy.

Część swojego wystąpienia Petra Hedorfer poświęciła największym atrakcjom niemieckiej turystyki. Ważną pozycję nadal zajmują niemieckie miasta z ich bogatą ofertą kulturalną, czego doskonałym przykładem jest Drezno z cennymi zabytkami sztuki i wspaniałymi tradycjami muzycznymi.

W tym roku tematem przewodnim promocji turystycznej Niemiec są kulinaria. W 2019 będzie nim stulecie Bauhausu, ruchu, który w latach 20. i 30. XX wieku zrewolucjonizował architekturę i wzornictwo w Europie. Rok 2020 będzie z kolei poświęcony 250. rocznicy urodzin Beethovena.

Na koniec Hedorfer ujawniła, że na 2030 rok Niemcy przewidują ponad 120 mln noclegów turystów z całego świata. Każdego roku przyrost ma średnio wynosić 3,5 procent.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL