fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Promocja turystyczna

Grecka branża turystyczna w Brukseli przeciw podatkom

Twitter
O gospodarczym znaczeniu turystyki dla Grecji i o problemach, które ograniczają rozwój tego sektora rozmawiali w Brukseli przedstawiciele greckiej organizacji branżowej SETE

Plan wizyty Yiannisa Retsosa, prezesa SETE, i jego współpracowników w Brukseli obejmował wystąpienie przed Parlamentem Europejskim i spotkania z szefami lub wiceszefami komisji, które są związane z turystyką. Jak informuje portal branżowy Greek Travel Pages, pomysł zorganizowania wizyty wyszedł od greckich europarlamentarzystów - Elizabeth Vozenberg i Miltosa Kyrkosa.

W czasie wystąpienia w PE Retsos mówił o sile, odporności na zawirowania i przyszłości greckiej turystyki i o wyzwaniach, przed którymi stoi ten sektor gospodarki. Jego zdaniem przyszłość należy budować, otwierając się na inne branże, szukając synergii i dbając o zrównoważony rozwój. Głównym problemem jest zaś rosnąca liczba podatków. Przykładowo, od 1 stycznia tego roku obowiązuje nowa opłata noclegowa, która - w zależności od kategorii obiektu - wynosi od 0,5 do 4 euro za dobę.

Przedstawiciele SETE spotkali się m.in. z Jyrkim Katainenem, wiceszefem komisji do spraw zatrudnienia, wzrostu gospodarczego i inwestycji. – Opodatkowanie, dostęp do finansowania oraz reformy strukturalne i zmniejszenie biurokracji to główne czynniki wzrostu, inwestycji i tworzenia nowych miejsc pracy w branży turystycznej w Grecji – napisał po spotkaniu Retsos na swoim koncie na Twitterze.

W programie wizyty znalazł się też roboczy lunch z Dimitrisem Avramopoulosem, komisarzem do spraw migracji, spraw wewnętrznych i spraw obywatelskich. SETE podaje, że rozmawiano o gospodarczym i społecznym znaczeniu turystyki oraz o konieczności wzmocnienia głosu branży w Brukseli. Amvramopoulos, cytowany przez Greek Travel Pages, miał powiedzieć w czasie lunchu, że w Grecji to turystyka, a nie przemysł ciężki, najmocniej przyczynia się do rozwoju kraju. Avramopoulos przypominał też, że Grecja wciąż nie ma odpowiedniej strategii dla turystyki. – Produkt turystyczny jest kruchy. Trudno go stworzyć, łatwo zniszczyć przez jeden błąd. Musimy go chronić – podsumował komisarz.

Przedstawiciele SETE mieli też okazję rozmawiać z rzecznikiem Komisji Europejskiej Margaritisem Schinasem i z komisarz Elżbietą Bieńkowską, odpowiedzialną za rynek wewnętrzny i usługi.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA