Niewielu korzysta z wywiadowni gospodarczych, by sprawdzić potencjalnego kontrahenta. Ryzyko wpadki jest tymczasem duże, zwłaszcza na dalekich rynkach.
Partnera można znaleźć samemu, ale warto skorzystać ze wsparcia instytucji, które wspierają lub obsługują eksporterów. Przydatne są także specjalistyczne portale. Jednym z nich jest Portal promocji Eksportu. W zakładce „Dla firm" znajduje się baza danych z ofertami importerów spoza Polski, którzy mogą być zainteresowani pozyskaniem dostawców. Są tam również informacje o przetargach za granicą, a także o imprezach wystawienniczych i targowych.
Targi i wystawy są bardzo dobrą okazją do przedstawienia swojej oferty i zainteresowania nią potencjalnych odbiorców – portal sugeruje także, które z imprez byłyby dla firm z Polski najbardziej obiecujące i jakie jest ich znaczenie.
Bogatym źródłem wiedzy okazują się banki. Do Grupy Santander należy portal SantanderTrade.com można znaleźć podstawowe informacje o atrakcyjności biznesowej krajów, warunkach handlu na poszczególnych rynkach, walutach, usługach bankowych oraz potencjalnych partnerach handlowych.
W sekcji „Counterparts" (kontrahenci) znajdują się informacje o przedsiębiorstwach na danym rynku w wybranej branży oraz ogłoszenia o ponad 1 mln przetargów z całego świata i 40 tys. targów.