Osoby zatrudnione w małych firmach w większości doceniają zaangażowanie pracodawców – wynika z badań MetLife przygotowanych wspólnie z firmą badawczą SW Research, które miały na celu analizę potrzeb i oczekiwań pracowników takich firm. Okazuje się, że aż 70 proc. ankietowanych uważa, że pracodawca dba o ich potrzeby, zaś 32 proc. ocenia te starania bardzo wysoko.
Mimo pozytywnego nastawienia do wysiłków pracodawców zatrudnieni w małych firmach uważają, że mogłoby być lepiej. Wśród najważniejszych czynników, które mają wpływ na lojalność pracownika, respondenci najczęściej wymieniali przyjazną atmosferę (59 proc.), bliskość miejsca zamieszkania (57 proc.) oraz indywidualne podejście do potrzeb pracownika (39 proc.).
To właśnie potrzebie indywidualnego podejścia badacze MetLife poświęcili sporo uwagi. Okazuje się, że jeśli zapytać Polaków wprost, czy ich związek z przedsiębiorstwem stałby się bardziej trwały, gdyby pracodawca dostosował benefity do ich potrzeb, aż 80 proc. pracowników małych firm odpowiada „tak".
– To oznacza, że pracodawca powinien zapewniać inny pakiet dla aktywnego sportowo singla, inny dla rodziny z trójką dzieci, inny dla opiekuna osoby niepełnosprawnej i jeszcze inny dla osoby chorującej cukrzycę – wyjaśnia Mirosław Kisyk, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife.