Już ponad dwie piąte (40,5 proc.) aktywnych zawodowo Polaków zastanawia się obecnie nad zmianą zawodu lub specjalizacji – wynika z lutowego sondażu Pracuj.pl przeprowadzonego wśród ponad 1,2 tys. użytkowników portalu.
Ta gotowość do większej zawodowej zmiany wiąże się często z koniecznością zdobycia nowych kwalifikacji i umiejętności. Nic więc dziwnego, że już w zeszłym roku, w badaniu ManpowerGroup i HR Link, prawie sześciu na dziesięciu pracowników wskazało szkolenia i rozwój na drugim miejscu wśród najbardziej pożądanych w czasie pandemii świadczeń pozapłacowych.
Motywacja w pracy
Katarzyna Pączkowska, dyrektor rekrutacji stałej w Manpower, potwierdza, że w czasie pandemii ambicje pracowników w zakresie podnoszenia kwalifikacji i kompetencji wzrosły. Tym bardziej że dla wielu z nich zmiana trybu pracy wiązała się z koniecznością pozyskania nowych umiejętności m.in. wirtualnej obsługi klienta czy komunikacji w zdalnym zespole.
Tę opinię podziela Paulina Schodowska z firmy Bergman Engineering. Według niej pracownicy są coraz bardziej świadomi tego, że jedną z kluczowych kompetencji, która stanowi o ich konkurencyjności na rynku pracy, jest umiejętność poszerzania swojej wiedzy. Dlatego też coraz chętniej sięgają po szkolenia i cenią sobie pracodawców, którzy dbają o rozwój.