W Polsce przybywa pracodawców, którzy inwestują w Raporty Łącznych Korzyści z Pracy (z ang. Total Rewards Statement) przedstawiające załodze całość materialnych i niematerialnych profitów z pracy. TRS obejmują zarówno finanse (pensję, premię, wartość prywatnej opieki medycznej czy kawy i owoców w biurze), jak również inne atuty miejsca pracy – w tym dostęp do firmowego parkingu czy bliskość metra.

Z opinii ekspertów HR i rekruterów wynika, że takie raporty zyskują na popularności, chociaż nie wiadomo, ile firm w Polsce stosuje TRS i jak to robią. Ma to zmienić prowadzone właśnie badanie p.t. „Raport Łącznych Korzyści z Pracy w praktyce”, które firma Nais zorganizowała wspólnie z Uczelnią Łazarskiego, Klubem Compensation & Benefits i firmą doradztwa personalnego ProPeople. „Rzeczpospolita” objęła patronat nad badaniem, które ma sprawdzić, w jakim kierunku rozwija się rynek TRS, jakie są cele i jaki jest oczekiwany sposób prezentacji składników płacowych i jak firmy chciałaby komunikować swoim pracownikom wszystkie korzyści z pracy w danej organizacji.

- Total Rewards Statement to także dobre narzędzie do budowania Employer Brandingu wśród obecnych. To też narzędzie, które ma duży potencjał w procesie rekrutacji czy przy wprowadzaniu do pracy, o ile firma decyduje się na jawność wynagrodzeń - twierdzi Iwona Grochowska, prezes firmy Nais, która rozwija aplikację do doceniania, nagradzania i motywowania pracowników.

Więcej na: https://nais.pl/ogolnopolskie-badanie-o-total-rewards-statement/