Przepisy podatkowe nie określają, w jaki sposób płatnik ma przekazać podatnikom informację o dochodach i pobranych zaliczkach na druku PIT-11. Skarbówka potwierdza, że może wysłać ten dokument mailem.
Taką odpowiedź otrzymała spółka, która za zgodą pracowników przesyła im PIT-11 na wskazany przez nich adres e-mail. Informacje przekazywane są w formie pliku PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Spółka posiada systemowe potwierdzenie wysłania dokumentu na wskazany adres, jednak nie ma potwierdzenia dostarczenia e-maila do pracowników, tj. otrzymania przez nich wiadomości. Zapytała, czy taki sposób przesłania wiadomości stanowi realizację obowiązku płatnika określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o PIT.
Czytaj także: PIT-11 dla pracownika nie tylko na papierze
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że tak. Przekazanie podatnikom informacji PIT-11 może nastąpić nie tylko przez bezpośrednie jej doręczenie czy przez operatora pocztowego, ale też za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
„Przesyłanie pracownikom za ich zgodą informacji PIT-11 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, tj. na wskazany przez nich adres e-mail w formie pliku w formacie PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym, bez potwierdzenia dostarczenia e-mail do pracowników, stanowi realizację obowiązku płatnika" – napisał dyrektor KIS.