Co roku piszemy o podatkowym rozliczeniu świątecznych wydatków ponoszonych przez przedsiębiorców. Co roku coś się bowiem zmienia. Ostatnio w sprawie prezentów dla kontrahentów.
BEATA HUDZIAK: To prawda, wprawdzie przepisy są takie same od lat, ale ciągle zmieniają się interpretacje skarbówki, różne są też orzeczenia sądowe. I przedsiębiorcy ciągle mają dylematy. Rozliczanie w podatkowych kosztach prezentów dla kontrahentów to najlepszy przykład.
Czytaj także: Jakie prezenty i ile na nie wydamy
Co się zmieniło?
Fiskus zaostrzył stanowisko w tej sprawie. Jeszcze kilka lat temu dla urzędników decydująca była wartość prezentów. O ekskluzywnych upominkach mówili, że to wyłączona z podatkowych kosztów reprezentacja. Zwykłe gadżety tolerowali. Przedsiębiorcy głowili się więc, czy prezent za 100 zł jest już luksusowy, czy jeszcze standardowy. Potem skarbówka zaczęła odchodzić od kryterium ekskluzywności i akceptowała też droższe prezenty, pod warunkiem że miały logo firmy.