Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach.
Chodziło o otwarcie nowego tartaku. Spółka wytwarzająca tarcicę postanowiła zorganizować imprezę i przy okazji uruchomienia zakładu promować swoją działalność.
Zatrudniła zewnętrzną firmę zajmującą się takimi zleceniami, zapłaciła za postawienie namiotu z nagłośnieniem, organizację tłumaczeń dla zagranicznych gości, przygotowanie scenariusza wydarzenia, prowadzenie części rozrywkowej, katering, występ zespołu pieśni i tańca, organizację zabaw dla dzieci przybyłych gości, ubezpieczenie, fotografa, konferencję prasową, film promocyjny, upominki z logo spółki itd.
Spółka zapytała, czy koszty te będzie mogła odliczyć od przychodu. Sama stwierdziła, że tak. Mimo iż wydarzenie nie było ogólnodostępne – goście otrzymywali zaproszenia – to głównym założeniem spółki było, aby uroczystość otwarcia zakładu produkcyjnego miała charakter reklamy.
Podatnik przytoczył art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, zgodnie z którym kosztami podatkowymi nie są koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.