Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Gdy za dany miesiąc podatnik nie zrobił w podatkowej księdze żadnych wpisów, to kartkę dotyczącą tego miesiąca powinien pozostawić pustą.

Aktualizacja: 13.12.2020 15:59 Publikacja: 13.12.2020 00:01

Nie ma przychodów i kosztów - co z zapisem w pkpir

Foto: Adobe Stock

- Prowadzę działalność gospodarczą (usługi architektury krajobrazu). Na potrzeby rozliczenia PIT prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Podsumowuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W listopadzie 2020 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkowa księgę za listopad? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe