fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Prezenty dla kontrahentów a podatki PIT i CIT

123RF
Przedsiębiorcy, którzy planują z okazji świąt lub końca roku przekazać swoim partnerom biznesowym upominki, powinni pamiętać o skutkach podatkowych takiego przedsięwzięcia. Pojawią się one po obu stronach: darczyńcy i obdarowanego.

W celu zarówno nawiązania, jak i podtrzymywania pozytywnych relacji z kontrahentami przedsiębiorcy bardzo często praktykują obdarowywanie ich okazjonalnie prezentami. Jest to niewątpliwie bardzo miły, a zarazem trafny chwyt marketingowy, który wpływa niewątpliwie na poprawę stosunków pomiędzy stronami. Można więc stwierdzić, że przyczynia się do uzyskania przychodu, a w konsekwencji co do zasady przedsiębiorcy mogą zaliczyć wydatki poniesione na ten cel do kosztów uzyskania przychodu. Wyjątki dotyczą wydatków, które zgodnie z ustawami o PIT i o CIT, mimo że przyczyniają się do uzyskania przychodu przedsiębiorcy, nie stanowią kosztów uzyskania przychodu. Głównym problemem jest bowiem zakwalifikowanie poniesionych wydatków do tych na reklamę i na reprezentację.

Reprezentacja i reklama

Nie ma jasno sprecyzowanej definicji pojęć „reklama" i „reprezentacja" w przepisach podatkowych. Przyjęło się, że reprezentacja buduje wizerunek firmy w oczach obecny...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA