Koncerty i występy artystów z okazji firmowych uroczystości stają się już powszechną praktyką, podobnie jak zatrudnianie celebrytów w roli konferansjerów. Wielu przedsiębiorców uważa je za najskuteczniejszą formę reklamy. Okazuje się, że skarbówka ma inne zdanie na ten temat.
Przekonała się o tym spółka z branży wydawniczej, która często bierze udział w różnego rodzaju targach branżowych, na których promuje swoje produkty, np. czasopisma. Chce zdobyć w ten sposób nowych czytelników oraz ogłoszeniodawców i reklamodawców. Na dużych imprezach spółka ponosi dodatkowo koszty organizacji pokazów artystycznych, występów muzycznych oraz profesjonalnej obsługi konferansjerskiej prowadzonej przez znanych artystów kabaretowych.
Spółka wystąpiła o interpretację, by potwierdzić, czy tego rodzaju wydatki można uznać za koszt uzyskania przychodu. Uzasadniała, że osoby zwiedzające targi szukają tam zabawy i rozrywki, często dla całych rodzin, jak np. gry i konkursy. Dodatkowe atrakcje mają nakłonić do wizyty przy stoisku spółki jak najwięcej osób, które bez tego ominęłyby prezentację. Dlatego występy znanych osób przekładają się na zwiększone zainteresowanie spółką i jej wyniki finansowe.
Czytaj także:
Koszty podatkowe: występ artystyczny to reprezentacja, a nie promocja