Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 4 października 2017 r. (0113- KDIPT2-2.4011.183.2017.2.ACZ).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług poprzez serwis internetowy. Poprzez serwis nawiązywana jest współpraca między tzw. influencerami, czyli użytkownikami sieci internetowej, którzy zamieszczają treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych, a reklamodawcami, którzy są zainteresowani aktywnością influencerów.
W ramach prowadzonej działalności, wnioskodawca pośredniczy we współpracy między influencerem a reklamodawcą. Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od reklamodawcy, jednocześnie wypłacając wynagrodzenie influencerom za ustalone aktywności. Umowa zawarta przez influencera z wnioskodawcą jest umową nienazwaną.
Zakres czynności wykonywanych przez influencera jest każdorazowo ustalany z reklamodawcą. Dla odbiorcy treści umieszczanych w sieci, materiał influencera widnieje jako prywatna opinia na temat danego produktu / usługi. Faktycznie jednak zamieszczana treść jest reklamą produktu lub usługi reklamodawcy. Świadczenia influencerów nie są zorganizowane w sposób ciągły i nie są realizowane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Wnioskodawca spytał czy wynagrodzenie wypłacane influencerom należy zakwalifikować do innych źródeł i w konsekwencji, czy należy wystawić wyłącznie PIT-8C po zakończeniu roku podatkowego.