Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 17 lipca 2015 r. (II FSK 1452/13, II FSK 1453/13, II FSK 1526/13).
Bank organizuje akcję promocyjną sprzedaży kart kredytowych, rachunków bankowych, kredytów oraz lokat terminowych. Z tytułu zakupu każdej usługi klientowi przysługiwało prawo do uzyskania jednej nagrody premiowej, której wartość jest niższa niż 760 zł.
We wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej bank zapytał, czy za jednorazową wartość nagrody, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, należy uznać wartość nagrody otrzymanej przez klienta w związku z zakupem pojedynczej usługi czy sumę nagród.
Zdaniem banku za jednorazową wartość należy uznać wartość nagrody otrzymanej przez klienta w związku z zakupem pojedynczej usługi, co wynika z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Przepis ten nakazuje odnoszenie kwoty 760 zł do jednorazowej wartości nagród, ale nie precyzuje, w jaki sposób należy rozumieć wskazane w tym przepisie pojęcie jednorazowości. Zdaniem spółki każdą nagrodę należy oceniać oddzielnie pod kątem zastosowania zwolnienia, bo każda nagroda jest przyznawana odrębnie i jednorazowo.
Izba Skarbowa w Warszawie uznała to stanowisko za nieprawidłowe. Organ uznał, że sprzedaż premiowa odnosi się jedynie do sprzedaży towaru, a nie do sprzedaży usługi.