Firmy coraz częściej pytają skarbówkę o podatkowe rozliczenie leasingowanych samolotów. Odpowiedzi są dla nich korzystne. Oto dwie ostatnie interpretacje.
Czytaj także: Wyjazd do klienta to podróż służbowa - skarbówka zgadza się na dietę i rozliczenie w kosztach
Spółka z o.o. wzięła w leasing operacyjny awionetkę. Prezes firmy będzie latał nią do rozmieszczonych po całej Polsce zakładów, a także kontrahentów (polskich i zagranicznych). Znacznie to usprawni działanie spółki oraz pozytywnie wpłynie na jej rozwój. Możliwość szybkiego przemieszczania się zapewni też sprawny nadzór nad gospodarką magazynową w zakładach produkcyjnych. Poza tym ograniczy ryzyko utraty części majątku na wypadek powodzi. Część zakładów leży bowiem na zagrożonych terenach (w czaszy zbiornika retencyjnego).
Samolot ma być też odpłatnie wynajmowany (bez załogi) do lotów krajowych i zagranicznych.
Czy raty leasingowe można w całości zaliczyć do podatkowych kosztów? Spółka twierdzi, że tak, ponieważ awionetka ma być wykorzystywana tylko na potrzeby działalności gospodarczej.