Przedsiębiorcy mają często problem z rozgraniczeniem, kiedy dany wydatek ma charakter reklamowy, a kiedy reprezentacyjny. W praktyce może się to skończyć sporem, ponieważ tylko reklama jest kosztem uzyskania przychodu.
W jednej w najnowszych interpretacji fiskus nie zgodził się na odliczenie wydatków na wynajęcie loży VIP na stadionie piłkarskim. Sprawa dotyczyła spółki akcyjnej, która na podstawie umowy z dzierżawcą stadionu ma m.in. prawo do używania loży, umieszczenia na niej swojego logo, ekspozycji informacji reklamowych przy wejściu oraz używania tytułu oficjalnego członka biznes klubu w działaniach marketingowych i PR. Loża przeznaczona jest przede wszystkim do organizowania spotkań biznesowych, szkoleń, a także wydarzeń o podobnym charakterze.
Czytaj też:
Koszty podatkowe w CIT: czy usługi IT podlegają limitowaniu
Spółka chciał potwierdzić, że może odliczyć koszty najmu, ponieważ mają one związek z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą. Umowa najmu daje jej możliwość wykorzystania dodatkowej przestrzeni jako pomieszczenia biurowego służącego pracownikom oraz klientom. Stanowi też okazję do promocji i reklamy spółki oraz sprzedawanych przez nią usług i towarów.