Skarbówka polubiła cyfryzację. Już wcześniej zgadzała się, by przedsiębiorcy przesyłali swoim pracownikom informacje PIT-11 pocztą elektroniczną na adres e-mail. Teraz potwierdza, że można je udostępniać również w firmowym intranecie.
Taką interpretację otrzymała spółka zatrudniająca 200 osób, która chce usprawnić komunikację z pracownikami. Mają oni dostęp do platformy internetowej, zabezpieczony indywidualnym loginem i hasłem. Za pomocą platformy mogą sprawdzać informacje m.in. o swoim zatrudnieniu, nieobecnościach i szkoleniach. Otrzymują do niej dostęp w momencie zatrudnienia, przez przeglądarkę internetową za pośrednictwem komputera, telefonu komórkowego czy tabletu.
Czytaj także:
Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem
Spółka chce przekazywać tą drogą także informacje PIT-11. Zostaną one wygenerowane w formie nieedytowalnych plików PDF i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Spółka będzie posiadać raport wskazujący na termin umieszczenia informacji na platformie. Będzie też mogła wygenerować raport z logowania pracowników, zawierający datę i godzinę pobrania pliku. Byli pracownicy otrzymają informację pocztą.