Biznesmen prowadzący działalność gospodarczą w domu może rozliczać wydatki na jego zakup w podatkowych kosztach bez konieczności wyodrębniania specjalnego pomieszczenia na firmę. Musi jednak określić, jaka część nieruchomości faktycznie jest wykorzystywana na służbowe potrzeby. Inaczej fiskus zakwestionuje rozliczenie. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Czytaj także: Kurs językowy, mieszkanie i miejsce postojowe w kosztach
Wystąpił o nią informatyk, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Projekty wykonuje z reguły u swoich kontrahentów. Oprócz programowania świadczy usługi dietetyczne. Opracowywaniem diet dla klientów zajmuje się w domu.
Przedsiębiorca obecnie korzysta z usług wirtualnego biura. W nim ma swój firmowy adres. Zamierza jednak kupić mieszkanie i tam przenieść siedzibę działalności.
Lokal jest w stanie surowym, mężczyzna musi więc przeprowadzić szereg prac wykończeniowych (m.in. pomalować ściany, zrobić zabudowę kuchenną, zamontować wyposażenie). Po ich zakończeniu chce wprowadzić nieruchomość do ewidencji środków trwałych i amortyzować. Przyznaje, że w lokalu będzie też mieszkał.