Lato sprzyja akcjom reklamowym – na plażach są rozdawane gadżety, firmy sponsorują różne imprezy, fundują nagrody w zawodach sportowych. Czy poniesione na promocję wydatki są podatkowym kosztem?
Czytaj także: Czy można rozliczyć wakacyjny wyjazd w kosztach
X
Generalnie tak, przedsiębiorcy ponoszą je bowiem po to, aby zwiększyć przychody z działalności. Jest więc spełniona przesłanka z definicji kosztów z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT).
Przepis ten mówi, że można do nich zaliczyć wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Nakłady na reklamę mają właśnie taki cel. Akcja promocyjna, np. rozdawanie na plaży parawanów bądź płaszczyków przeciwdeszczowych (w zależności od pogody), zwiększa rozpoznawalność firmy i wywołuje pozytywne skojarzenia. Dzięki temu zachęca urlopowiczów do zakupów – od razu albo w przyszłości.