W przypadku zakupu nowych samochodów osobowych, większość producentów oferuje kupującym gwarancję, której celem jest ochrona nabywcy przed skutkami ewentualnych awarii pojazdu. Posiadanie w swojej flocie samochodów objętych gwarancją może zatem zaoszczędzić przedsiębiorcy wielu kłopotów związanych z nierzadko bardzo kosztownymi naprawami. Po upływie podstawowej gwarancji udzielanej przez producentów, dilerzy samochodów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferują im wydłużenie ochrony gwarancyjnej posiadanego samochodu osobowego. Zakres takiej ochrony zazwyczaj jest tożsamy z zakresem gwarancji udzielanej na nowy samochód. Mając na uwadze fakt, że obecnie po upływie podstawowego okresu gwarancji awaryjność samochodów diametralnie rośnie, opcja wykupu dodatkowej gwarancji może okazać się opłacalnym rozwiązaniem, tym bardziej, że koszt takiej dodatkowej ochrony przedsiębiorca, co do zasady, zaliczy do kosztów uzyskania przychodów. Nie zawsze jednak w pełnej wysokości.