Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 27 kwietnia 2018 r. (0111-KDIB2-3.4010.25.2018.1.LG).
Spółka będzie nabywać usługi rekrutacji nowych pracowników od powiązanego podmiotu. W celu świadczenia tych usług podmiot powiązany może podzlecać część zadań osobom trzecim.
Spółka zadała pytanie, czy art. 15e ust. 1 ustawy o CIT będzie miał zastosowanie do nabywanych usług rekrutacji. Spółka uznała, że ten przepis nie będzie miał zastosowania w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Na poparcie swojego stanowiska, przytoczyła katalog usług wymienionych w tym przepisie i odwołała się do definicji słownikowej pojęcia „usługi rekrutacji". Na tej podstawie spółka uznała, że nabywane przez nią usługi nie mieszczą się w analizowanym katalogu. Spółka poparła swoją argumentację, pokazując że w PKWiU usługi rekrutacji zostały sklasyfikowane oddzielnie od usług doradczych. Spółka odniosła się także do faktu, że usługi dotyczące rekrutacji są usługami kompleksowymi, a nie można sztucznie rozdzielać usługi zasadniczej i odrębnie klasyfikować poszczególnych czynności wchodzących w jej skład. Na potwierdzenie swojego stanowiska przytoczyła wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 15 marca 2013 r. (II FSK 1518/10). Spółka przytoczyła również stanowisko ministra finansów wyrażone w toku konsultacji publicznych, zgodnie z którym wyłączenie z katalogu zawartego w art. 15e ustawy o CIT usług księgowych, usług prawnych i usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu było celową modyfikacją w kierunku złagodzenia warunków stosowania tego przepisu.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał stanowisko spółki za prawidłowe i odstąpił od uzasadnienia.
Konrad Łuszcz - konsultant w dziale prawnopodatkowym PwC
Od 1 stycznia 2018 r. do ustawy o CIT został wprowadzony art. 15e, który ustanowił ograniczenie w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie określonych usług niematerialnych od podmiotów powiązanych (lub podmiotów mających siedzibę lub zarząd w tzw. rajach podatkowych).