- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) zajmuje się pozyskiwaniem klientów dla swojego partnera biznesowego. Przedsiębiorca planuje zakup smartwatcha dedykowanego do posiadanego telefonu komórkowego Przewidywana wartość zakupu brutto to ok. 1400 – 1500 zł). Funkcje smartwatcha pozwalają na pozostanie w kontakcie z klientami w trakcie organizowanych prezentacji, podczas których odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą telefonu jest niemożliwe. Funkcja ta pozwala także na monitorowanie połączeń i wiadomości przychodzących bez przerywania prowadzonej prezentacji lub spotkania oraz selekcję według priorytetu, dzięki czemu te mogące przynieść nowe kontrakty nie zostaną pominięte. Funkcje smartwatcha pozwalają również na szybkie sprawdzanie przychodzących wiadomości e-mail, co pozwala na szybszą od konkurencji odpowiedź na zapytania ofertowe. Korzystanie ze smartwatcha pozwala w maksymalnym stopniu zoptymalizować pracę, co przekłada się na większy przychód. Szybka reakcja na potrzeby obecnych klientów ma znaczenie również dla satysfakcji klienta ze współpracy co skutkuje kolejnymi kontraktami oraz zwiększaniem sprzedaży w przyszłości. Dodatkowo smartwatch pozwala na prowadzenie kalendarza z przypomnieniami o zaplanowanych spotkaniach biznesowych. Smartwatch nie będzie wykorzystywany poza działalnością gospodarczą, po godzinach pracy odkładany będzie do stacji ładującej. Tym samym przekłada się pośrednio na zwiększenie przychodów generowanych przez firmę przedsiębiorcy. Czy wydatek na zakup smartwatcha można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.