Dobra organizacja pracy pozwala wykonywać zawarte umowy. Dzięki temu przedsiębiorca uzyskuje przychody z działalności gospodarczej. Takie wnioski można wyciągnąć z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach dotyczącej rozliczenia świadczeń dla pracowników.
Wystąpił o nią przedsiębiorca działający w branży mięsnej. Na terenie całej Polski świadczy usługi dla różnych zakładów. Zajmuje się m.in. rozbiorem mięsa i produkcją wędlin. W swojej firmie zatrudnia Polaków i Ukraińców. Zapewnia im dowóz do miejscowości, w których są świadczone usługi. Finansuje też zakwaterowanie, np. w hotelach pracowniczych czy domach mieszkalnych.
Przedsiębiorca argumentuje, że musi dowozić swoich pracowników do miejsca zlecenia, gdyż w regionach, w których wykonuje usługi, nie ma wykwalifikowanej kadry (potwierdzają to dokumenty z urzędów pracy z danego obszaru). Musi też zagwarantować im nocleg.
Dzięki takiej organizacji pracy może realizować zawarte umowy i osiągać przychody z działalności gospodarczej. Poza tym zapewnienie dojazdu i zakwaterowania gwarantuje bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Zatrudnione osoby nie mają żadnej swobody w zarządzaniu i rozporządzaniu tymi świadczeniami, wykorzystują je w konkretnym celu: wykonania swoich pracowniczych obowiązków. Reasumując, poniesione przez przedsiębiorcę wydatki są – jego zdaniem – kosztem uzyskania przychodów.
Fiskus zgodził się z tym stanowiskiem. Podkreślił, że wydatki mogą być podatkowym kosztem wtedy, gdy mają związek z przychodami.