fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak amortyzować firmowe środki trwałe

Adobe Stock
Wykorzystywane w biznesie rzeczy rozliczamy w podatkowych kosztach. Z reguły poprzez odpisy amortyzacyjne.

Epidemia koronawirusa dotknęła wiele firm. Część jednak normalnie działa, inwestuje też w nowe rzeczy do prowadzenia biznesu. Jak je rozliczyć w podatkowych kosztach?

Najprościej jest z najtańszymi zakupami. Rzeczy do 10 tys. zł można bezpośrednio zaliczyć do kosztów PIT/CIT, bez konieczności wpisywania do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (dalej ewidencji) i naliczania odpisów amortyzacyjnych.

Przykład:

Firma zainwestowała w zabezpieczenie biura przed koronawirusem. Kupiła m.in. oczyszczacze powietrza i parownice do dezynfekcji. Wydatki na poszczególne urządzenia nie przekraczają 10 tys. zł. Zakupy można więc od razu zaliczyć do kosztów. Sprzętu nie trzeba wprowadzać do ewidencji.

Czytaj też: Koronawirus: nie można jednorazowo amortyzować inwestycji mających zwiększyć bezpieczeństwo firmowego budynku

Jeśli jednak nabyte na potrzeby działalności urządzenia kosztowały więcej niż 10 tys. zł musimy je zali...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA