Spór w sprawie dotyczył interpretacji z marca 2016 r. wydanej przez fiskusa w zakresie przepisów o PIT. Chodziło o możliwość opodatkowania 8,5 proc. stawką przychodów z tytułu dzierżawy autorskich praw majątkowych do logotypów.
We wniosku podatnik wyjaśnił, że logotyp to forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej. Jego podstawowym zadaniem jest odróżnienie usług i produktów danej firmy od konkurencji. Podkreślił, że logotypy często rejestrowane są jako znaki towarowe. On sam ze skutkiem od 1 stycznia 2016 r. zawarł ze spółką z Irlandii umowę dzierżawy praw do logotypów, która reguluje zasady ich wykorzystywania m.in. co do możliwości czerpania pożytków cywilnych w postaci czynszu poddzierżawy zwłaszcza od kilku spółek powiązanych.