Cechy usług reklamowych i usług badania rynku: Ważne podobieństwo i przeważający charakter

Jeśli czynności pośredników mają cechy usług reklamowych i usług badania rynku to jest to wystarczające do uznania, że wynagrodzenia za te czynności podlegają opodatkowaniu.

Publikacja: 09.03.2021 16:45

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Spółka tłumaczyła, że pośrednicy zobowiązują się wykonywać czynności polegające na pośredniczeniu w sprzedaży produktów spółki i szczegółowo jej opisała. Zastrzegała jednak, że głównym celem umów pośrednictwa jest zwiększenie sprzedaży produktów spółki na rynkach zagranicznych. Szerzenie akcji informacyjnej, docieranie do klientów z materiałami marketingowymi, itp., które to czynności są konieczne dla prawidłowego i efektywnego zdobywania nowych nabywców produktów mają charakter wtórny.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów