Ta wiadomość nie ucieszy biznesmenów, którzy lubią załatwiać interesy na meczu bądź koncercie. Fiskus nie zgadza się na rozliczanie w podatkowych kosztach wydatków na wynajem stadionowych lóż.
Chodzi o prestiżowe miejsca, w których można spotykać się z klientami.
– Wiele nowych obiektów typu stadiony czy hale widowiskowe ma wyodrębnioną część biznesową – tłumaczy Marcin Jańczuk, analityk rynku nieruchomości w Metrohouse. – Sale są wynajmowane firmom, a możliwość spotkania w prestiżowym miejscu jest bardzo dobrze przyjmowana przez ich kontrahentów.
Inwestycja dla najbogatszych
Wydatki są spore. Przykładowo, za wynajęcie loży na stadionie warszawskiej Legii trzeba zapłacić od 390 do 450 tys. zł rocznie. Na stadionie PGE Narodowym loża VIP kosztuje od 179 do 500 tys. zł rocznie (w zależności od wielkości i ilości wydarzeń). Można też wynająć ją na jeden dzień. Sala 12-osobowa kosztuje 1,5 tys. zł, a Platynowa na 100 osób – 12 tys. zł. Loże służą jednak nie tylko wspólnemu oglądaniu meczów.
Kibicowanie to nie wszystko
– Są najczęściej wynajmowane na spotkania biznesowe, szkolenia, konferencje (zwłaszcza prasowe), uroczyste kolacje czy zdjęcia reklamowe. Każdy klient ma też wtedy do dyspozycji miejsca na parkingu, zapewnia mu się katering oraz opiekę naszych pracowników – mówi Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji i promocji PGE Narodowy.