fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnianie powierzchni reklamowej w internecie z podatkiem u źródła

123RF
Pośrednictwo w udostępnianiu powierzchni reklamowych w sieci ma podobny charakter do usług reklamowych i w związku z tym zapłata za takie czynności jest opodatkowana podatkiem u źródła. Jego płatnikiem jest polski podmiot przekazujący należność wypłaconą przez reklamodawcę właścicielom stron internetowych.

Tak wynika z wydanej 23 stycznia 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB1-1.4010.449.2019.2. SG).

Polska spółka planuje realizować usługi pośrednictwa w udostępnianiu powierzchni reklamowych na stronach internetowych we współpracy ze spółką ze Szwecji. W ramach tych usług, reklamodawcy wypłacaliby polskiej spółce należność za udostępnienie powierzchni reklamowej, która po potrąceniu należności za pośrednictwo byłaby przekazywana spółce szwedzkiej. Spółka szwedzka miałaby natomiast wypłacać te środki wydawcom, tzn. blogerom lub właścicielom stron internetowych udostępniającym powierzchnie reklamowe. Wnioskodawca podkreślał, że ani on, ani spółka szwedzka nie będą pełnić żadnych istotnych funkcji w odniesieniu do czynności udostępniania powierzchni reklamowych, oprócz czynności związanych z przepływem wynagrodzenia.

Zdaniem wnioskodawcy, wydawcy udostępniają jedynie powierzchnie reklamow...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA