fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Urząd skarbowy musi wiedzieć, kto prowadzi podatkową księgę

123RF
Przedsiębiorca powinien poinformować organ podatkowy o tym, że powierzył prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów biuru rachunkowemu.

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadzie podatkowej księgi przychodów i rozchodów mogą samodzielnie prowadzić taką księgę albo zlecić wykonywanie tego obowiązku biuru rachunkowemu.

To podatnik decyduje, czy jest w stanie samodzielnie poprowadzić księgę podatkową i wypełniać wszelkie konieczne deklaracje podatkowe, czy woli zlecić to profesjonalnemu podmiotowi.

Zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie), jeśli podatnik zlecił prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów biuru rachunkowemu, to ma obowiązek zawiadomić o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego. Powinien to zrobić poprzez złożenie zawiadomienia o prowadzeniu księgi.

W takim zawiadomieniu trzeba wskazać nazwę i adres biura oraz miejsce (adres) prowadzenia i przechowywania księgi i dowodów związanych z jej prowadzenie...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA