Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadzie podatkowej księgi przychodów i rozchodów mogą samodzielnie prowadzić taką księgę albo zlecić wykonywanie tego obowiązku biuru rachunkowemu.
To podatnik decyduje, czy jest w stanie samodzielnie poprowadzić księgę podatkową i wypełniać wszelkie konieczne deklaracje podatkowe, czy woli zlecić to profesjonalnemu podmiotowi.
Zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie), jeśli podatnik zlecił prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów biuru rachunkowemu, to ma obowiązek zawiadomić o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego. Powinien to zrobić poprzez złożenie zawiadomienia o prowadzeniu księgi.
W takim zawiadomieniu trzeba wskazać nazwę i adres biura oraz miejsce (adres) prowadzenia i przechowywania księgi i dowodów związanych z jej prowadzenie...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.