Polscy internauci lubią konkrety

Branżowi eksperci i szefowie działających w Polsce e-sklepów od dawna emocjonują się wejściem nad Wisłę Amazona. Buduje w Polsce magazyny? Wejdzie, wieszczono. Przygotowuje polską wersję niemieckiego serwisu? Teraz wejdzie już na pewno... Mijają miesiące i lata, a klienci nadal czekają.

Publikacja: 19.12.2017 21:00

Polscy internauci lubią konkrety

Foto: Fotolia

Szum, który nieustannie towarzyszy działaniom (a nawet ich brakowi) amerykańskiego giganta, okazuje się obcy rzeczowym Chińczykom. Alibaba podbija Polskę po cichu. Jego serwis AliExpress systematycznie rozwija ofertę zgodnie z oczekiwaniami klientów. Łatwiejsze zwroty towaru, możliwość płatności w doskonale znanym internautom systemie PayU, do tego niskie ceny, serwis w polskiej (choć często straszliwie koślawej) wersji językowej – i przepis na sukces gotowy. Potwierdzają to dane: na niemieckiej stronie Amazona zakupy robi co miesiąc kilkaset tysięcy Polaków, podczas gdy na serwisie AliExpress już 5 mln. To przepaść. I dowód na to, że internauci cenią konkrety.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację