Sprawdzone sieci można dziś nawet kupić od wyspecjalizowanego dostawcy. Bez bazy danych kontrahentów każdy interes zacznie powoli obumierać. Ludzie odnoszący sukces w biznesie mają zwykle jeden wspólny mianownik – szeroką sieć kontaktów. Podobno – według zasad skutecznego przedsiębiorcy i menedżera – powinni oni uczestniczyć w dziesięciu do 15 spotkaniach biznesowych w ciągu tygodnia. To one kreują najlepsze kontakty gospodarcze, pozwalają zawierać korzystne umowy, dają do ręki numery telefonów, otwierają dotychczas zamknięte drzwi konkurencyjnych korporacji, budują trwałą i żywą tkankę każdej poważnej firmy. Alain Kaj, szef Inventage Polska, radzi dziś naszym czytelnikom w tekście „Jak zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe".

Nasz autor twierdzi, że aby wyróżnić się w świecie biznesu – poza budowaniem sieci kontaktów – należy też tworzyć własną markę. Jego pięć zgrabnie sformułowanych zasad skutecznego przedsiębiorcy na pewno podbije serca i umysły czytelników. Potem wystarczy tylko twórczo wprowadzić w życie przyswojone reguły. Warto też pamiętać, że im bardziej różnorodna jest sieć przedsiębiorcy, tym więcej możliwości rozwoju może się przed nim otworzyć. Tak więc powodzenia w budowie sieci.

Zapraszam do lektury także innych tekstów w najnowszym numerze „Prawa w Biznesie".