Obyczaje

Booking.com wie czego trzeba turystom w 2019 roku

Bloomberg
Autentyzm odwiedzanych miejsc, otwartość na inne kultury, poszanowanie dla środowiska naturalnego i praw ludzi, tolerancja - to wartości, których przestrzeganie jest ważne dla dużej części turystów

Na podstawie 163 milionów opinii i komentarzy od 21,5 tysiąca turystów z 29 krajów Booking.com określił trendy, jakie będą kształtować wyjazdy turystyczne w przyszłym roku.

56 procent podróżnych zgadza się ze stwierdzeniem, że wyjazdy pozwalają im zdobyć nowe doświadczenia i wiedzę i właśnie ten aspekt będzie brany pod uwagę przy organizowaniu przez nich wycieczek. 68 procent turystów chętnie weźmie udział w wymianie kulturowej, 54 procent opowiada się za podróżą połączoną z wolontariatem, a 52 procent za wyjazdami do pracy.

W przyszłym roku na znaczeniu zyskiwać będą rozwiązania, które w łatwy sposób pozwolą zarezerwować wyjazd. Ostatnio dużo się mówi o zastosowaniu sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości i rozpoznawaniu mowy – wszystkie one sprawdzą się, o ile okażą się proste w użyciu i praktyczne dla podróżnych.

Uznanie mogą zdobyć takie rozwiązania jak wirtualny klucz do pokoju w telefonie gościa, czy śledzenie bagażu przez aplikację (57 procent odpowiedzi) lub posiadanie jednej aplikacji, która pozwoli od początku do końca zaplanować i zrealizować podróż (57 procent).

31 procent pytanych opowiada się też za wykorzystaniem asystenta głosowego, który będzie stał u nich w domu i nauczy się odpowiadać na pytania dotyczące wyjazdu. Co ciekawe, coraz więcej osób myśli o podróżach pozaziemskich (40 procent odpowiedzi), a 38 procent z nich rozważyłoby nawet w przyszłości kosmiczną wycieczkę. Bardziej realne pomysły, choć na pewno innowacyjne, to zakwaterowanie w podwodnych hotelach (60 procent). W przyszłym roku niestandardowe obiekty noclegowe z pewnością będą zyskiwały na znaczeniu.

2019 rok może być dobry dla agentów, ponieważ 34 procent podróżnych przyznaje, że będzie chciało zlecić doradcy przygotowanie propozycji wyjazdu. 41 procent chce z kolei, żeby firmy turystyczne wykorzystywały rozwiązania w rodzaju sztucznej inteligencji i tworzyły dla nich oferty na podstawie historii dotychczasowych podróży. 51 procent jest bardzo entuzjastycznie nastawionych do cyfrowych przewodników.

Turyści będą w przyszłym roku kierować się wartościami humanistycznymi, będą zwracać uwagę, czy kraj, do którego chcą jechać przestrzega praw człowieka, czy panuje w nim tolerancja i równość obywateli, czy szanuje się prawa pracowników.

Będą wybierać kierunki, uwzględniając kwestie społeczne, polityczne i stosunek do środowiska naturalnego. Już dziś 49 procent zwraca uwagę na sytuację mieszkańców krajów, do których chcą pojechać, a 58 procent rezygnuje z wyjazdu, jeśli miałby on na nich wpłynąć w negatywny sposób. Turyści chcą mieć też pewność, że w czasie wakacji będą bezpieczni bez względu na płeć, rasę czy orientację seksualną.

W przyszłym roku turyści będą przywiązywać jeszcze większą wagę do ochrony środowiska, co ma się przejawiać między innymi w rezygnacji z używania plastikowych naczyń, sztućców itp. 86 procent podróżnych deklaruje, że poświęci trochę czasu ze swoich wakacji, żeby zmniejszyć negatywne oddziaływanie ich pobytu na środowisko naturalne, a 37 procent chętnie weźmie udział w sprzątaniu plaży.

W 2019 roku turyści będą mocno zwracać uwagę , gdzie śpią i jedzą, robią zakupy, czy oglądają ulubione rozgrywki sportowe, żeby jeszcze bardziej poczuć autentyczność odwiedzanego miejsca. Doświadczanie będzie zyskiwać na znaczeniu, bo pozwoli uciec od codzienności.

42 procent podróżnych marzy, żeby odwiedzić miejsce, w którym znów poczują się jak dzieci. W największym stopniu dotyczy to osób z pokolenia milenium i Z.

Turyści twierdzą też, że chcą więcej wyjeżdżać na weekendy. Segment krótkich podróży, gwarantujących wiele przeżyć, dopasowanych do potrzeb klientów, na pewno będzie zyskiwać na popularności.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL