fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Obyczaje

Niemcy wolą wypoczywać u siebie

Heidelberg
Pixabay
40 procent Niemców chce spędzić tegoroczne wakacje we własnym kraju. Touroperatorzy już dokupują miejsca noclegowe w najpopularniejszych regionach
Z badania ankietowego przeprowadzonego przez firmę badawczą Norstat na zlecenie portalu Travelzoo wynika, że w tym roku 40 procent Niemców nie wybierze się na zagraniczne wakacje. To o 10 punktów procentowych więcej niż rok temu. Powody są zdaniem autorów badania oczywiste – zagrożenie terrorystyczne sprawia, że wiele osób zwyczajnie obawia się wyjechać poza Niemcy.
Zwiększony popyt na krajowe wakacje potwierdzają tamtejsi touroperatorzy, którzy już powiększyli swoje programy w katalogach ofert z dojazdem własnym. TUI dokupiło miejsca zarówno w regionach nadmorskich, jak i górskich, a do rezerwacji oferty krajowej zachęca rabatami sięgającymi 20 procent. Najlepiej sprzedają się pobyty w Meklemburgii-Przedmorzu, Bawarii, Szwarcwaldzie i na Wyspach Wschodniofryzyjskich. Z kolei Alltours notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w grupie pobytów krajowych, szczególnie w landach położonych nad Morzem Północnym i Bałtykiem oraz w Bawarii. Wysokim zainteresowaniem cieszy się też katalog z dojazdem własnym, obejmujący pobyty w krajach sąsiedzkich, między innymi we Włoszech, Francji, w Austrii i w Polsce. Tu sprzedaż jest o 20 procent wyższa niż rok temu, a liczba hoteli urosła z 300 do 500.
– Nasi klienci najchętniej wybierają znane kurorty morskie. Dotyczy to przede wszystkim Niemiec, ale także Polski i Holandii – mówi Dieter Hovenbitzer, dyrektor do spraw kontraktowania hoteli. Rodziny z dziećmi chętnie wybierają oferty połączone z atrakcjami dla najmłodszych. Mowa o wyjazdach do parków rozrywki i tematycznych. Żeby sprostać zwiększonemu popytowi Alltours poszerzył współpracę z wybranymi sieciami hotelowymi, wśród nich między innymi ze Steigenbergerem i Maritimem. Ankieta Travelzoo pokazuje, że poza własnym krajem Niemcy najczęściej na wakacyjny cel podróży wybierają Hiszpanię i Włochy. Do Hiszpanii wybierze się 17 procent badanych, do Włoch - 12 procent. Turcja, dotąd jeden z najpopularniejszych kierunków wyjazdowych w Niemczech, znajduje się w kręgu zainteresowań 4 procent badanych. Szefowie Travelzoo nie spisują jednak tego kierunku na straty. – Kiedy sytuacja na miejscu się poprawi, atrakcyjna oferta last minute może niektórych zachęcić do spędzenia urlopu w Turcji – mówi Christian Smart, dyrektor zarządzający Travelzoo Deutschland, cytowany przez portal ahgz.de. Badania portalu pokazuje także spadek zainteresowania wyjazdami do dużych miast. 30 procent pytanych potwierdza, że po zamachach w Brukseli rezygnuje na razie z odwiedzania europejskich metropolii. Dla niemieckiej branży turystycznej pocieszający może być jednak fakt, że prawie wszyscy z tysiąca badanych potwierdzają, że w tym roku planują wyjechać gdzieś na urlop.
Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA