Nieruchomości

Więcej niż mieszkanie

Browary Warszawskie - to pierwszy Echo Investment z dodatkowymi elementami, o których mowa w badaniu REAS i Obido.
Materiały Inwestora
Nabywcy lokali oczekują wartości dodanej i są gotowi zapłacić za to więcej.

Jak dowodzi badanie firmy REAS, duży odsetek Polaków – potencjalnych nabywców mieszkań - oczekuje czegoś więcej niż dachu nad głową. Nie chodzi nawet o „inteligentne domy" - czyli sterowanie smartfonem zainstalowanymi w mieszkaniu systemami – to zresztą wciąż śladowa część oferty deweloperów. Badanie REAS przeprowadzone na zlecenie Echo Investment we współpracy z Obido - internetową wyszukiwarką mieszkań – wskazuje na kilka obszarów preferowanych w najbliższym otoczeniu lokum.

Z raportu „Smart home, smart community, smart city" wynika, że co piąty badany deklaruje, że chętniej kupi mieszkanie na osiedlu z określonymi usługami: samoobsługową pralną z suszarnią, dostępem do skuterów na minuty i carsharingu. Ankietowani są skłonni dopłacić za ładowarkę do aut elektrycznych w garażu, przypisane miejsce do parkowania roweru a także dostęp do paczkomatu na osiedlu.

Echo Investment w maju tego roku rozpoczął współpracę z Somfy Polska w zakresie rozwiązań „inteligentnego mieszkania", a jako twórca inwestycji wielofunkcyjnych i miastotwórczych zlecił badanie czego jeszcze oczekują potencjalni kupujący mieszkanie. W ankiecie przeprowadzonej przez REAS i Obido udział wzięło ponad 7 tys. osób, które są w trakcie poszukiwania i zakupu mieszkania.

- Nasi klienci zarządzają ze smartfona własnymi pieniędzmi, dlatego bez problemu przyjmują możliwość zdalnego zarządzania temperaturą, światłem czy dostępem do swojego mieszkania. Cenią sobie mobilność, dlatego chcą używać samochodów czy rowerów na minuty. Są aktywni i elastyczni, więc zamiast posiadać mieszkanie z dużym pokojem stołowym do przyjmowania przyjaciół, wolą zejść do ulubionej knajpki na dole. Ponieważ chcemy podążać za trendami i kreować dobre rozwiązania dla miast i jego mieszkańców, musimy brać pod uwagę znacznie więcej zmiennych i nowych trendów niż jeszcze 10 lat temu. Minęły czasy, gdy deweloperzy zdobywali klientów wyłącznie przez sterowanie ceną i wielkością mieszkań – komentuje Waldemar Olbryk, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za dział mieszkaniowy.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL